Astrologiboken

Vad anbelangar astrologisk litteratur på svenska, så har vi begåvats med en uppsjö läroböcker. När det gäller det mest grundläggande, vill säga! Mer avancerad litteratur får man leta efter på vårt modersmål! Om någon av er känner till svenska böcker om transiter, progressioner, komposithoroskop (en slags partnerhoroskop) etc, så vore jag tacksam för tips!

Det har faktiskt gått så långt, att jag har allvarliga funderingar på att själv författa en astrologibok om transiter, d v s när man jämför planeternas nuvarande positioner längs ekliptikan (Solens skenbara bana runt Jorden) med födelsehoroskopet. Fast det är klart, bloggandet kanske utgör ett hinder för övrigt författande? Man har ju ”skrivit av sig” s a s, så det kanske inte blir tillräckligt med skrivenergi kvar för att åstadkomma några astrologiska läroböcker:D

Hur som helst; det finns ändå en del intressanta alster på svenska. Som boken på bilden, t ex; Astrologiboken av Lise Fredriksen. Trots att jag mer eller mindre intensivt ägnat mig åt astrologi sedan mitten av 70-talet, hittar jag passager i den här boken som fördjupar mina kunskaper inom området. Nu har jag visserligen inte hunnit genom boken från pärm till pärm (det är sällan man läser astrologiböcker på det viset:-), men av vad jag hittills sett, kan jag nog tryggt rekommendera den till seriösa studenter i ämnet!

Ha en bra dag!Astrologiboken

~ av Sam Zodiac på mars 17, 2007.

Kommentera

 
