Kaktusblomman…

…hette en komedi från 1969 med bl a Walther Mathew, Ingrid Bergman och Godie Hawn. Jag var tydligen helt ute och cykade när jag yrade om att det skulle vara en Hitchcockfilm tidigare. Jag kollade upp saken på IMDb (som jag rekommenderat och lagt in i blogrollen. Man måste ju leva som man lär, eller hur;-)?
Den här kaktusblomman står emellertid på mitt köksbord för närvarande. Fick den från en kompis för ett tag sedan. Hon tittade på de trötta pelargonerna i köksfönstret och tyckte att jag hade lite taskigt med blommor, (fast hon uttryckte förstås saken lite taktfullare:D, så hon lovade driva upp några sticklingar och ge mig en och annan dublett. Dessvärre är blomman inte lika fin längre; blomningstiden på dom här är ju ganska kort 😦 Det gäller att hala fram plåtlådan i tid.
Kaktusblomman

~ av Sam Zodiac på mars 17, 2007.

Kommentera

 
