Fader Maxi?

Fader Maxi

Jag har träffat få ungar i mina dar som har varit så fullt och fast övertygade om vilken yrkesbana de ska slå in på i vuxen ålder. Maxi har (alltsedan jag i hans horoskop konstaterat att han med till visshet gränsande sannolikhet varit präst i ett tidigare liv), varit helt på det klara med att det ska han bli även i det här livet. Snacka om kall!

Så fort jag nämnde hans eventuella tidigare inkarnation som en kyrkans man, verkade det som om det var den bekräftelse han hade väntat på, ungefär. Han är också mycket riktigt oerhört intresserad av filosofiska resonemang, vilket väl inte hör till det vanliga i hans åldersgrupp, kan jag tänka.:D

För er som undrar hur i allsin dar jag kunde se i hans horoskop att han varit präst i en tidigare existens, så kan jag lämna en kortfattad förklaring: Den s k södra månknuten i horoskopet utvisar vad man tidigare varit med om. (Den ser ut som en hästsko med öppningen neråt, typ) I Maxis fall ligger den i 9:e huset, d v s den avdelning av livet som har att göra med religion, filosofi och existensiella frågor i allmänhet.

~ av Sam Zodiac på mars 21, 2007.

Kommentera

 
