Maxis polare (3)

smallwilliam-05-05.jpg

Wille de Lil är en annan av Maxis polare. De ses inte lika ofta nuförtiden, förstås. Tidigare bodde Wille i grannlägenheten; under samma tak, eftersom vårt bostadsområde består av parhus. Det här var för cirka tio år sedan, när vi just flyttat till området, så Wille var inte så gammal då. Inte Maxi heller, för den delen:-)

Jag kom just hem efter en för mig osedvanligt ansträngande dag. Jag har hjälpt en kompis att kratta löv, barr och nedfallna grenar sedan lunchtid, ungefär. Jag passade dessutom på att klyva lite ved, för att inte tappa den färdigheten helt och hållet. Känner en behaglig trötthet i kroppen, så jag kommer nog att sova gott i natt.

När jag sneddade över gården mot hemmet, mötte jag Wille och Sudret, som med viss iver förhörde sig om huruvida Maxi skulle komma i helgen, eller inte. Det ska han, för hans mamma ska över till fastlandet och besöka trädgårdsmässan i Älvsjö, så kidsen får andra Eksta-helgen på raken. Det verkar ingen alltför ledsen över:D

~ av Sam Zodiac på mars 28, 2007.

2 svar to “Maxis polare (3)”

  1. GodMorgon! Härmed meddelas att du just fått Dagens Ros!
    Jag var inne på Berbens blogg och där hittade jag en lösning på en gåta som vi funderat länge på. För många år sedan köpte vi spelet Silent Hill till PS1. Men vi har aldrig kunnat komma längre än till ett piano där utdrag från en vers ska hjälpa oss spela. Till min stora glädje såg jag att det är den ramsan som du skrivit hos Berben. Nu kan vi nog komma vidare……….Tack!
    Ha en bra dag!

  2. Heh…ja, där ser man! Man vet aldrig vad ens snacksalighet kan resultera i, eller hur? 😀
    Tackar så mycket för utmärkelsen!
    Ha en bra dag, du också!

Kommentera

 
