HälsoSam

halsosam.jpgJahapp…då har man väl förhoppningsvis inlett en ny personlig era och slagit in på en hälsosammare väg s a s. Kompisen som jag hjälpte med krattning och vedhuggning igår, vi kan kalla henne Medicine Woman, har under en längre tid utsatt mig för hjärntvätt. Hon hävdar att alla våra hälsoproblem i botten beror på att vi har så taskig balans mellan surt och basiskt i kroppen. Det är alltså samma gamla visa som i livets övriga avdelningar; yin och yang, ettor och nollor, etc etc… Nu har hon köpt hälsogrejor för drygt 700 spänn åt mig. Avbetalas genom horoskop för henne och döttrarna samt handräckning vid trädgårdsskötsel och vedhuggning. Låter väl rätt OK, tycker jag. Hon misstänker väl att jag aldrig skulle komma mig för med att lägga stålar på hälsosamma produkter annars, kan tänka 😀

Hur som helst; på morgonen ska jag inta en tesked nyponpulver (skördade vilda i danska havsbandet:-) samt en tesked nässelpulver, allt utrört i en skvätt yoghurt eller fil. (Till min stora förundran slickade Shiva girigt i sig resterna av denna smet! Men, det är klart; det är väl dem glupska Labradoren i henne:-). På kvällen är det en tesked kalk + en matsked koncentrerad super-dunder-vitamin-mineral-juice, utrört i ett dricksglas vatten som gäller. Får väl se hur det går med pH-balansen, då. Medicine Woman har investerat i en sofistikerad mätutrustning, som exakt mäter pH-värdet i urinen. Det bär idealt ligga runt 7 eller något över. Mitt låg igår på 6.0, till MWs stora förvåning. Hon hade väntat sig ett betydligt surare resultat med tanke på min destruktiva livsföring 😀 Allt kaffe jag vräker i mig, t ex, borde ha gjort att jag surnat till mera.

~ av Sam Zodiac på mars 29, 2007.

11 svar to “HälsoSam”

  1. Fina färger;-) Fattas bara lite illgrön spirulina.Dyr nyponsoppa, men den är ju förstås dansk 😛

  2. *Garvar* OK, men jag tänkte höra med dig om jag kunde tjacka av dig lite spirulina som komplement 😉

  3. Hallå där och tack för kommentaren hos mig! Ser med spänning fram emot att följa med i din nya hälsosammare era!! Ha det! 🙂

  4. Ja, det ska bli kul och se vad som händer. När jag nu har gett offentlighet åt projektet på det här viset, kan jag ju inte bara låta det hela rinna ut i sanden. Måste alltså visa mig själv och omvärlden att jag har disciplin nog för att greja det här. Smart drag, va? 😀

  5. Tack för att du lade till min länk på din blogroll, kände mig tvingad att göra detsamma *ler* och nu får du får min mail faktiskt. Ha det gott!

  6. tänk om du blir för sur? hur mäter Medicinewoman ditt PH värde?

  7. You are most welcome, Berben! Skytten är ju utlandstecknet, så en å annan anglicism får man väl kasta ur sig 😀 Är förstås lite nyfiken på om Solen är det enda du har i Skytten, eller om MC:n (har inget med motorcyklar att göra:) också ligger där. Det råkade ju bli så när vi spekulerade din födelsetid till mitt på dan. Men mycke’ Skorpa va’re! Du är också rätt kompromisslös mellan varven, misstänker jag 😀

  8. Med sin sofistikerade mätutrustning, remember?
    ”Medicine Woman har investerat i en sofistikerad mätutrustning, som exakt mäter pH-värdet i urinen.” Men om jag petar i mig en massa kalk och annat i syfte att häva försurningen, så är ju risken istället att jag blir för basisk ;D

  9. hej på dig,

    jag undrar vad heter mätinstrumentet och vart köpte hon det. Skulle vilja ha en sådan men hittade inget på nätet.
    tacksam för svar,

    Julian

    PS Annars tycker jag att det verkar vettigt det du gör men har du tänkt att få ph-värdet åt andra hålet dvs. uppåt istället?

  10. Tjena, Julian! Ska höra med henne om namn, inköpsställe och varför inte pris, också, när jag ändå håller på?
    Ja, det är klart att jag har. Upp emot 7 någonstans, hade jag väl tänkt mig! 😉

  11. […] fallenhet), så honom kan vi i bloggsammanhang kalla för Ram. Nåväl; Ram släppte av mig vid Medicine Womans hus, så att jag skulle få möjlighet att avbilda ett projekt som hon och jag jobbat med förra […]

Kommentera

 
