Blomstermässa och Feng Shui

Agapanthus ska dra med pojkvännen till Älvsjömässan och kolla blomster idag, så kidsen får två helger på raken i Eksta. Inte dem emot, tycks det. Bra, för då kommer vi i takt med grannens rutiner igen. Killen som bor nedanför mig i backen här på bostadsområdet Enebacken har sina ungar den här helgen också. Passar bra, för dom är gamla polare till Mini och Midi från dagis och Lekis. Kul för dem att ses då och då!

Agapanthus sitter i den s k relationshörnan i vårt kök; så kallad eftersom man enligt den kinesiska Feng Shui-läran (uttalas Fång shuäi, ungefär) delar upp bostaden i olika sektorer beroende på i vilket väderstreck de ligger. Och det här speciella hörnet är alltså relationsstället. Agapanthus gillade att sitta här när hon bodde i lägenheten. Jag har satt upp en bild av mig själv på väggen (skapad av en snabbtecknande ryska på Sergels torg för ett antal år sedan) därför att jag tycker att det är på tiden att jag upprättar en väl fungerande relation med mig själv 😀

agapanthussmall.jpg

~ av Sam Zodiac på mars 30, 2007.

Kommentera

 
