Skrivbordsbilder

Kunde vara kul att få veta vilka skrivbordsbilder mina bloggvänner (och övriga besökare) använder. Många har bilder av barnen eller tjusiga naturscenerier. Själv är jag så insnöad på astrologi, så att det här är en gammal favorit kanske inte är så svårt att gissa ;D

sexyzodiac.jpg

(Bilderna är förstås klickbara)

Men faktum är att inte alla mina skrivbordsfavoriter är astrologirelaterade. Ta den här, t ex:

wallpaper_enam_800×600.jpg eller den här: horsehair.jpg

Och den här (zodiakvarianten:-) kör jag med nu: gothenburg.jpg
Den heter faktiskt ”Gothenburg” och är skapad av en viss Howard Sayles. Om ni gillar den här typen av grafik, föreslår jag att ni avlägger en visit på hans webbsida. Adressen dit finns här.

~ av Sam Zodiac på mars 30, 2007.

5 svar to “Skrivbordsbilder”

  1. Den svarta kvinnan får mig att tro på Lejonet, kvinnan bredvid, med vågor i håret, först tänkte jag vågen, men Virgo, va? sen är det nåt vajsing med bilderna, för jag lyckas då inte klicka och förstora. Ha en bra dag, hoppas inte kräksjukan invaderar Enebacken!

  2. Aha, du har läst in astrologi även där sådan inte var avsedd! 😀 OK, kan väl hålla med om dina associationer. Hon med håret har både Libra och Virgo i sig, faktiskt! Men vad synd att din browser krånglar! Annars hade du sett hur kvinnans hår förvandlas till hästar längst till höger. Skickligt gjort! Men utan förstoringen är det ju kört! Då blir thumbnails alltför små. Kommer du ihåg att jag hade samma problem tidigare? Om det inte hjälper med att starta om webbläsaren (eller rent av datorn), så rekommenderar jag att du byter ut din Explorer mot Mozilla Firefox. Kollade blocken inne hos grannen igår och min post Far och son såg ut som skit! Ozzy Osbournes bild låg delvis bakom (!) en av jyckarna. Vi laddade ned Firefox och voilà! Sidan såg ut som den ska!
    Jodå, jag är medveten om risken med kräksjukan, men det verkar ju vara en ganska oförarglig endagsvariant. Jag skojade lite med Agapanthus i morse och målade upp ett scenario där hon spydde ner en hel monter på Älvsjömässan 😀 Men hon tog det ganska bra; morrade lite, bara:)

  3. Heh…fick visst lite hjärnsläpp där; ”Kollade bloggen inne hos grannen igår…” ska det givetvis vara.

  4. Ooops! He-he…flera hjärnsläpp, tydligen! Sorry, Märtagreta; du hade helt rätt; bilderna var faktiskt inte alls klickbara. D v s från början var dom det, men så ”frikopplade” jag dom för att kunna flytta runt dom och glömde sedan att ”koppla upp” dom igen*skäms*
    Men nu ska det i alla fall funka; har kollat! 😀

  5. http://susannna.wordpress.com/2007/03/31/till-sam/
    Det är min bild, har haft den säkert ett par år nu. Ibland har jag bytt men efter några timmar har tigern varit på plats igen. Jag kan inte tänka mig en skönare bild att ha på skrivbordet. Väldigt stilren och lugn.

Kommentera

 
