Vad är detta?!

Nä, nu bi ja riktit förskräckt hännä! som man skulle ha sagt i Dalarna (som jag kommer från ursprungligen) När Shiva slickade i sig resterna av min nyttiga morgonsmet bestående av nässel- och nyponpulver utrört i ekologisk a-fil, hänförde jag det till schabradorernas allmäna glupskhet. Men när den vanligtvis så kräsne bonsen Simon med förtjusning gör samma sak, så blir jag onekligen lite fundersam. Visserligen utgår jag från att det är mejeriprodukten som är lockande, men nog trodde jag att nässlorna och nyponpulvret skulle vara tillräckligt avskräckande för att få honom att avhålla sig från närmare avsmakning. Men icke! Det var ju lovande; då kanske det är prima grejor, trots allt! 😀

hungry.jpg
Även Simon diggar nyttigheter. (Fotot är dock taget vid ett annat tillfälle)

~ av Sam Zodiac på mars 30, 2007.

2 svar to “Vad är detta?!”

  1. Haha, är du säker på att det är vegetariskt….. Verkar onekligen lite skumt!
    Ha en bra dag, Kram!!

  2. Nja det vet jag ju inte precis. Det var nog den ekologiska a-filen som var det smarrigaste.
    Ha en mysig, solig dag, du med & kram på dig också : D

Kommentera

 
