Znogges tapperhetsmedalj

orden.jpg

Znogge tyckte att hon förtjänade en tapperhetsmedalj för att hon sorterat sin tvätt. Det tycker jag också. Jag går fortfarande och tittar snett på tvätthögen som skulle varit sorterad för en halv evighet sedan*suckar*. Alltså; Znogge..Ta-daa!! Här kommer den!

(Hmm…ser ut som någon utmärkelse från Röda Armén eller nåt i den stilen)

~ av Sam Zodiac på mars 31, 2007.

10 svar to “Znogges tapperhetsmedalj”

  1. Jag bugar och tackar! Mmmm vad den var snygg! Röda armén får gärna hylla mig;-))

  2. Kul att du gillade den! Den var faktiskt i .gif-format också, precis som du ville ha det:D

  3. Godnatt och sov så gott därute på ön! kram

  4. Godnatt, rodull; sweet dreams! Förresten, måste bara tala om att observante Maxi för inte så länge sedan påpekade att din profilbild föreställer ett par händer som formar ett hjärta. Det hade inte jag hajat. Mycket kreativt!

  5. Tittar in och säger god morgon! Uppe med tuppen eller ute med Herr Hund rättare sagt.
    Ha en bra söndag och låt dig inte luras…

  6. Var inne och kikade på din fotoblogg på Expressen. Vilka ljuvliga blomster, ett Mekka för en blomstertok som mig! Tyvärr ligger den på……Ja just det Expressen! Idag har jag inte lyckats lura den griniga portvakten där så jag kan inte kommentera, som vanligt.
    Du hade ett par bilder av en blå marktäckande blomma som du ej visste namnet på. De heter Aubrietia. (Det är inget aprilskämt.) Jag sådde ett antal i fjol och fick fram olika nyanser från rosa – violett.
    Ha en trevlig söndag, Kram!

  7. OK, då, får väl flytta över grejorna lite succesivt. Tack för infon om marktäckande Aubrietia! Det innebär att jag redan hunnit med att lära mig något nytt idag och klockan är bara strax före 9 😀
    Men du, vittja mailboxen; jag har en fråga till dig.
    Kram och trevlig söndag, själv, Susanna!

  8. Tack för varningen, Znogge. Har faktiskt hunnit med att lura Bonus redan 😀 Strax efter midnatt. Sa att Agapanthus och pojkvännens buss hade brakat ihop definitivt på fastlandet och han gick på det 🙂 Faktum är att dom inte ens tog med bussen över till Stockholm. Den står fortfarande kvar på hamnens långtidsparkering inne i Visby.

  9. Om du hörde mitt skratt när jag läste mailet skulle du säkert tro att du hamnat på ett sinnesjukhus…..
    Hur korkad får man bli, jag skrattar fortfarande så mycket att jag slirar på tangenterna. Klart jag vet vilket år det är, hur sjutton kunde jag glömma att skriva det?? 1961 ska det vara.

  10. Det tackar vi för! Och ett gott skratt förlänger livet, u know! 😀

Kommentera

 
