Svindlande höjder

Höststormarna på Gotland är inte att leka med! Det blåser åtskilliga sekundmetrar när det friskar i ordentligt. Och då är det inte så konstigt att de regnskydd som sitter ovanpå skorstenarna blåser ner stup i kvarten. Spänstig yngling på 55 vårar som man är, så är jag utsedd till områdets klätterapa och åtar mig med förtjusning alla uppdrag som ger svindel åt en bred majoritet. I och för sig är det min egen skorsten som jag pular med på bilden, men jag brukar ibland få rycka in även på andra tak. Jag har dessutom i min ungdom jobbat på byggen, så all eventuell höjdskräck är bortsopad sedan anno datsumal.

svindel.jpg

~ av Sam Zodiac på april 1, 2007.

4 svar to “Svindlande höjder”

  1. Jag har också varit högt uppe i skyn när vårt förra hus renoverades. Vi bytte vindskivor och då stod jag på en byggnadsställning tre våningar upp men nådde inte ändå. Men med hjälp av en låda och en stol som ställdes på varandra kom jag upp de 9 meter som var husets höjd. Vete fasiken om jag skulle göra det idag…..Men jag hade utsikt!!

  2. Det låter lite riskabelt! Fast jag förstår att utsikten var nåt att skriva hem om 😀

  3. Jag är ingen större klätterkuse då det gäller höga höjder, men ibland måste även jag ge mig upp i det blå! Ha det gött!

  4. Klätterkuse var ett nytt begrepp för mig; aldrig hört det förr. Jaha, då har jag återigen berikat mitt redan ganska så stora förråd av (onödigt?) vetande 😀
    Tack för det, Berben. Och ha det gött, själv!
    P S Vill du att jag mailar dig en lite utförligare tolkning, eller…?

Kommentera

 
