Idag är jag stark…

strength.jpg

Jag prenumererar på Dagens Tarot-kort, eller vad man nu ska kalla tjänsten, på Astrology.com. Dagens kort är det som heter Strength (Styrka) i den klassiska Rider’s Tarotlek. Korten på Astrology.com kan sägas vara lite lätt modifierade varianter av Rider’s. Kortet beledsagas av en text, som dock är avfattad på det engelska språket. Har haft tjänsten ganska länge vid det här laget och kan konstatera att det stämmer väl sådär, i alla fall 😀

Nåja, jag tänkte hur som helst försöka mig på en s k free reading (vilket innebär att du bara får se två av fem kort i ett tarotlägg; naturligtvis med möjlighet att mitt under processen uppgradera dig till betalande medlem för strax under 10$ 😀 ) . Jag motstod frestelsen och nöjde mig med mina två gratiskort. Det första, som visade det förflutna, talade om allehanda olyckor och taskigt karma (Temperence upp-och-ner), men det kort som skulle beskriva den aktuella situationen var desto trevligare- Bägaresset! (Se ovan).

Som jag tidigare sagt, är jag ganska imponerad av astrologitolkningarna hos Astrology.com, men när det gäller Tarot, så är jag nog inte rätt man att uttala mig. Jag vet inte tillräckligt mycket om ämnet, helt enkelt. Vore kul om någon av er som läser det här kunde lämna en rescension.

~ av Sam Zodiac på april 2, 2007.

Kommentera

 
