Mitt tjat om månfaser…

aktuell-manfas.jpg

Bilden visar det aktuella läget. (Insticksmodul från Googles startsida)

Är det verkligen bara jag som känner av månens växlingar? Finns det ingen annan därute som erfar fullmåne eller någon av de tre andra fasväxlingarna? Jag brukar bli mera trött och svårväckt än vanligt när det är aktuellt med månfasskifte. rodull, t ex, kände av sitt ”låga tryck” när hon vaknade i morse. Någon annan som noterat ett samband mellan fasskiftena och hur ni känner er vid de tillfällena?

P S Kom ihåg att klippa hår och naglar vid nymåne om ni vill att det/de ska växa långsamt, vid fullmåne om ni vill ha snabb tillväxt! (Har testat det här under flera års tid och det verkar faktiskt stämma bra)!

P S II En annan sak som verkar stämma bra är att om vädret ska förändras, så sker det nästan alltid i anslutning till en månfasväxling. Träffade en dam på Hemse (dom säger faktiskt ”på” i stället för ”i” här på Gotland) som påstod att det skulle bli kallare enligt SMHI *rys*

~ av Sam Zodiac på april 2, 2007.

7 svar to “Mitt tjat om månfaser…”

  1. De mörka molnen oroar mig…vill inte ha kallare nu!!!*suck*….Ha en fortsatt bra kväll! Kram

  2. Aha…du uppfattar det som om det vore en faktisk avbildning av hur månen ser ut just nu! Det har jag faktiskt inte tänkt på. Jag har stirrat mig blind på cirkelformen och procenttalen. Måste kolla med äldre bilder…*kollar’ Nej, det förefaller som om man använder sig av en statisk bild av månen. Det vi ser och kan uppfatta som moln, är enligt Bonus (som läste Naturlinjen på gymnasiet:) bara avbildningar av de topografiska förhållandena på månen; berg och dalar, typ. Eftersom månen saknar atmosfär, anser han att du inte behöver oroa dig för eventuella ”moln”. Alltid något! 😀
    Men faktum kvarstår; vi har fullmåne just nu och om vädret ska slå om, så gör det säkerligen det just nu 😦

  3. Trots det; ha en bra kväll, du också!

  4. Jo jag märker av fullmåne – eftersom min man blir lätt galen de nätterna…läs mitt inlägg ”Varulven och jag” så får du se! Så jag tror absolut att månen påverkar oss!

  5. OK, jag rusar genast över till din blogg och läser! 😀

  6. Jag är iskall!
    Finns ingen koppling mellan månfaserna och mitt beteendemönster. Jag är lika tokig i alla lägen men det har den fördelen att jag kan få mina arbetskamrater att skratta t.o.m. en tidig och blåsig måndagsmorgon. Jag skulle nog ha blivit hovnarr!
    Kram

  7. Du kanske har ett förflutet som hovnarr? Dags för en past-life-reading? 😀
    Kram!

Kommentera

 
