Dagens bildgåta

OK, gårdagens bildgåta var kanske i lättaste laget, det medges. Tänkte råda bot på det idag 😀 (Något svårare i alla fall, eller…?)

Så vad kan detta tänkas vara?

bildgata4.jpg

Som vanligt finns svaret här nedanför.

svaret.jpg

~ av Sam Zodiac på april 3, 2007.

11 svar to “Dagens bildgåta”

  1. *skrattar*…ja, det var inte den lättaste!! Hoppas att du får en mycket bra kväll! kram

  2. Kram tillbaka, rodull! Hur var det nu, hade du kläm på din födelsetid, eller…?
    (Jag missade att kommentera ditt senaste astrologiska inlägg på berbenbloggen häromdagen, men har gjort det nu i efterhand)

  3. du den var inte lätt,hade aldrig gissat på det.

  4. Ojdå! Jag som trodde att den var alldeles för lätt – igen! 😀

  5. den förra var mycket lättare

  6. Jag ska inte berätta vad jag gissade på….

  7. Jo, det ska du visst, det! *ler* Kom igen, nu!

  8. Jag tänkte grekisk amfora i terrakotta, där halsen smalnar av och det kan vara ristat dekorationer…..Märkligt va??

  9. Min första tanke gick till en bröstkorg men strecken förbryllade. Någon som har blivit piskad….nej jag klickade på bilden
    Så värst långt bort från sanningen befann jag mig inte, drygt 15 cm fel hihi.
    Ha en skön kväll men ta och hoppa i säng i tid…….Jag såg din kommentar hos Berben.
    Kram

  10. Hmm…jag förstår vad du menar. Märkligt och märkligt…det beror ju naturligtvis på vilka referensramar man har. Om du har sett en grekisk terrakottavas och den här bildgåtan fick det minnet att aktiveras, ja då är det ju inte ett dugg märkligt. Fast jag trodde ju förstås att det var något obscent, som du inte vågade tala om för oss andra 😀

  11. Ooops! Nåja, ett par timmars sömn och jag är fullständigt vederkvickt! Förunderligt hur mycket energi den där nässel- och nyponröran ger! Och ändå sitter jag här i min ensamhet och skålar med Shiva (köpte en liten flarra rödtjut för 32 spänn på Glasbanken igår) för att fira att jag passerade 1000-strecket ikväll. Inte ett dugg trött! Det måste bero på ert inspirerande sällskap. Kram till er alla!!

Kommentera

 
