Morgontoalett

cleaningcat.jpg

Have a nice day!

~ av Sam Zodiac på april 4, 2007.

7 svar to “Morgontoalett”

  1. Så söt, jag är svag för grå katter.
    Ha en bra dag du också.
    Kram

  2. Godmorgon..ja, det ser ut som en av mina ”gamla” katter…som egentligen inte blev så gammal…han blev tagen av räven..hmm… Ja, visst är det synd att man inte kan göra bildkommentarer, jag har också tänkt på det flera gånger…när man har hittat en bild som stämmer överense med en person sååå bra!*ler*..Ha en riktigt bra dag! kram på dig!

  3. Nog för att jag är allergisk mot katter, men jisses vad söt han är!!!!
    Ha en bra dag!!
    Kramizz

  4. Ja, han är söt, Simon. Men en riktig slagskämpe. Hela katten är täckt med rispor och blessyrer av olika slag. Öronen är tuggade av fientliga bonständer och det här är en aning svårt för oss att förstå. Hemmavid är han nämligen hur fridfull som helst. Jag har aldrig upplevt någon form av aggressivitet från hans sida, inte ens när man bråkade med honom för bristande rumsrenhet som kattunge. Om en katt blir rädd/arg, är dess normala reaktion att sätta klorna i någon som bär den, t ex. Det har aldrig hänt med Simon. Han är kolugn i alla lägen. En märklig representant av släktet Felis, får jag säga. Och jag är uppfödd med katter, så jag har en del att jämföra med. Morsan var däremot allergisk mot hundar, så det har jag bara kortvarig erfarenhet av. Egentligen var det Agapanthus som insisterade på att vi skulle skaffa hund, men det tog inte lång tid förrän Shiva präglade sig på mig. Jag kan knappt ta ett steg ensam inom hemmets fyra väggar. Hon följer mig som en skugga. Går jag på muggen, så kan jag vara fast förvissad om att hon ligger på hallmattan utanför och vaktar. Det är onekligen rörande med den enorma trofasthet och kärlek som en hund uppvisar mot husse/matte, men i vissa lägen kan det här beteendet vara en aning enerverande. Som när man snubblar över en svart hund i en mörk hall och håller på att bryta nacken av sig t ex 😀
    Kram!

  5. hur gick det med Chief Joseph?

  6. Jag väntade på ett OK från dig, ju! Jag har alltså fått det? 😀
    I så fall kör jag!

  7. Han ser trevlig ut! Jag gillar också grå katter. Det är något visst med dem.
    Ha en bra onsdag!

Kommentera

 
