Jordstrålning

slagruta.jpg

Jag besökte Geddfishs mobilblogg härom dagen och tittade på ett foto av en s k domarring. Jag försökte lämna följande kommentar:

”Har vissa likheter med stensättningarna här på Gotland. Jag gjorde un undersökning (ALU-ArbetsLivsUtveckling, på den tiden det existerade) om kraftlinjer vid sådana här megalitmonument för ett antal år sedan. Intressant! Jag byggde ett miniatyrstenskepp på bakgården. Hade kollat innan efter ett område som var fritt från kraftlinjer och där lade jag skeppet. Efter en timme var linjerna där; klara och starka! Tydligen uppstår de pga formerna hos monumenten! Efter några timmar hade de bleknat bort igen. Märkligt, va? ”

…men insåg att det var förbehållet medlemmar på ”mobilbloggklubben” att lämna kommentarer. Jag kopierade då det skrivna och klistrade in det i Textredigerare (Jag har en Mac) för att spara till senare tillfälle. Detta uppenbarade sig snabbare än väntat. Jag fick nämligen nästa dag ett mejl från mailbox.se, där ovanstående sajt om jordstrålning presenterades. Jag mejlade Robert Carlesten, som åger sajten, och frågade om det var OK att jag kopierade material från hans sida och använde i bloggen. Det var det, sa han,om jag angav hans sajt http://slagruta.robert.nu/ som källa. Det har jag gjort nu, så därmed har jag uppfyllt hans villkor 😉 Ni kan också klicka på bilden här ovan för att ta er till Roberts jordstrålningssajt.

~ av Sam Zodiac på april 5, 2007.

Kommentera

 
