Dagens bildgåta 5 april 2007

bildgata5.jpg

-Vad f-n håller han på med? Hans bildgåtor blir ju pluttigare och pluttigare för varje dag som går! kanske ni tänker. Men faktum är att det här är en liten test på hur uppmärksamma bloggläsare ni verkligen är 😉 Svaret på bildgåtan finns nämligen i ett av dagens blogginlägg. Och, naturligtvis i länken nedanför.

svaret.jpg

~ av Sam Zodiac på april 5, 2007.

13 svar to “Dagens bildgåta 5 april 2007”

  1. Hihi…den klarade jag direkt!! 🙂

  2. Kunde väl tänka mig det, har fått för mig att du har ett gäng planeter i tecknet som kommer efter ditt Soltecken- Jungfrun. Och har man det, ja då blir man observant på ”dom små, små detaljerna”, som Povel Ramel sjunger 😀

  3. Inte så svår när man ser svaret;-))
    Ha en bra dag!

  4. Nej då, nej! Men innan då?
    Du med!

  5. Det såg jag direkt!

  6. Det var buslätt 🙂

  7. OK, OK…men efter gårdagens fiasko med stenlejonets öga var jag ju tvungen att ge er något lätt, annars hade ni ju ledsnat ur fullständigt 😀

  8. Jungfrun? Men jag är skorpion….

  9. Naturligtvis är du det! Sorry, jag fladdrar omkring för mycket över bloggen, tror jag, så jag har nog blandat ihop dig och Lejonet på något vis*skäms* Det var ju du som skrev den där eminenta Om stress-posten, right? (Den innehöll för övrigt ett starkt förvandligstema; nämligen förvandlingen av dig själv från överarbete till kollaps och därifrån till en ny syn på tillvaron. Förvandling är ju ett Skorpiontema, om något) Hur som helst tyckte jag mig märka klara Virgo-inslag i det du skrev. Att du är Skorpion betyder ju ingalunda att du inte kan ha Jungfrun starkt accentuerad i horoskopet. Men för att ta reda på det så behöver jag dina födelsedata, tid och plats.

  10. Men va i hela friden!!!!!! Börjar på allvar tro att något skumt är i görningen. När jag klickade på kommentera hamnade jag på en sida där en liten tecknad bonde sjöng…….Håll i dig……..Dear Penis!
    Det känns som att något är fel, det är inte första gången denna vecka det inträffat mystiska saker med datorn. Hackad? – Virus? Det senare tror jag inte, har ett nytt uppdaterat virusprogram som inköptes för bara ett par månader sedan.

    Gåtan: Ja den fixade jag lätt med lite scrollning neråt.
    Ha en riktigt Trevlig Påsk
    Kram

  11. Du skojar, va? Den” lilla tecknade bonden” sjöng inte Dear Penis, det gjorde Rodney Carrington. Du har naturligtvis råkat trycka på länken på nåt vis. Men vadå; tyckte du inte att låten var fyndig? (Även om jag personligen tycker att det är lite enerverande med de gapflabbande jänkarna i bakgrunden) Jag har förmått min son Pokerproffset att registrera sig på bloggen, vilket han gjorde under det kryptiska nicket leeque. Det är alltså han som kommenterat. Främsta anledningen till att han registrerat sig, är att han ska kunna gå ut och kommentera mina poster. Säger han. Men han är nog snart torsk, han också 😀 *Fnys!* (som du brukar säga;) Batterierna till mitt trådlösa tangentbord tog slut mitt i kommentaren! Ja, de får slita hårt nu, sedan jag börjat blogga 😀
    En kanonfin påsk till dig med!
    Kram!

  12. Nu blir jag riktigt nyfiken…vad kan du berätta för mig om mig med hjälp av födelsedatadetaljer?? Undrar Prudie, den ex-utbrända.. 😉

  13. Tack för den sista meningen. Jag förstod piken, fast den var fin 😀 Så dj-a presenil är jag inte än; ett misstag räcker!
    Vad jag kan berätta? Tja…det som står att utläsa ur ditt horoskop, förstås. Hur du tänker (Merkurius, i vilket tecken ligger den?), hur du agerar (Mars, i vilket etc), vad du gillar (Venus..) osv
    Plus att vi en gång för alla kan få klarhet i om jag var ute och cyklade eller inte när jag tyckte mig märka Jungfruinfluenser hos dig. Jag, liksom majoriteten av oss som är födda i Sverige, har ascendenten (personligheten) i Jungfrun. Det beror på vilken breddgrad landet ligger på, bl a. Kanske är det såna faktorer som skapar s k nationalkaraktärer? Vi är ju i det här landet lite försiktiga av oss när det gäller att framhäva oss själva, t ex. Typiskt Jungfrudrag. Jag hade ett förhållande med en kvinna som åkte till Spanien på en bussresa en gång i tiden. Så fort svenskarna kom över sundet, var den tigande svensken ett minne blott! Tjohej! Livet leker! Nu dj-a ska här festas osv osv. På hemvägen var det som om alla blev personlighetsförändrade på nytt, så fort man var på svensk mark igen. 🙂

Kommentera

 
