Expressencensur

Var över en sväng till ”andra sidan” igen för att kopiera in några blogginlägg. I samband med det, försökte jag länka hit. Eftersom det ju tydligen inte är några problem för oss att länka till Expressen, så tänkte jag att ”det borde ju rimligen funka åt andra hållet, med”. Men tji fick jag! Det var tvärstopp! Ubåtssoundet som jag har för att veta när det kommit in nya mejl, hördes 3-4 ggr under loppet av två minuter och när jag kollade inboxen såg jag följande:


expressencensur.gif

Något undrande öppnade jag ett av mejlen och läste:

expressencensur2.gif

En aning uppretad avsände jag följande svar:

svaret.gif

Ska bli spännande att se om de överhuvudtaget svarar. Förmodligen inte. Men jag undrar verkligen vad det är för regel man bryter emot, enligt Expressen. Är det för att de betraktar WordPress som en komersiell portal, eller..? Någon som vet?

(Macreklamen som jag använder som signatur i det avsända mejlet har jag för mig kommer från första Mac-reklamkampanjen 1984. Alltså samma år som Bonus föddes 😉 Lite datorkuriosa, bara)

~ av Sam Zodiac på april 7, 2007.

8 svar to “Expressencensur”

  1. Oj, här såg det konstigt ut! Blivit smittad av Expressen-viruset?
    Ja, nog är det märkligt att din länk inte godkänns men de har nog fått stora skälvan på Fd-pressen. Avhoppen har varit många och miljön där borta känns rätt så avslagen. Men att försöka stoppa flykten genom att blockera länkar är inte rätt sätt att hantera problemet. Jag kan inte göra annat än att tycka synd om dem, de har gjort alla misstag som bara går att göra.

    PS: Jag kan inte öppna den andra bilden. Jag får bara upp ett felmeddelande från WP.
    Ha en bra dag och frikostig som jag är får du en
    K R A M från Kramfors

  2. Märkligt! Det går utmärkt för mig att länka från min expressenblogg till filialen här. Men säg inget för då har jag väl expressen i hasorna snart;-))
    Ha en bra Påskafton!
    Kram

  3. Vad menar du, susanna? Bara för att jag kör med thumbnails, eller…? Jag ansåg inte att innehållet var av den visuella karaktären, precis, så jag tyckte att det räckte 🙂
    Oj! Den kramen satt fint!! 😀
    Susanna har antagligen rätt, znogge, dom försöker numera stoppa massflykten på detta desperata vis. Det var kanske inte fallet på den tiden du länkade. Men jag lovar att inte skvallra 😀

  4. P S Jag fixade den trasiga länken, så nu ska det gå att läsa min svar.

  5. Bra svar, fast det kanske är en fråga, äsch strunt samma. Jag hoppas de hör av sig och förklarar sig.
    Du undrar vad jag menar med att det ser konstigt ut, ser du inte det? 😀
    Din blogg har blivit utdragen på bredden förmodligen är det ”klippet” från mailboxen som är boven. Texten ska inte gå över det grå fältet, hehe!!

  6. Men nu får de väl bara ge sig…Om det är så där de har tänkt att det ska vara så var nog det sista sucken för deras blogg…

  7. Nu är jag här igen fast med Firefox och jag förstår nu vad du menar. Sidan ser väldigt normal ut.
    Ha en trevlig kväll och lycka till med rep. av Maxis blogg!!
    Kram

  8. Va’ bra att det funkar för dig med Firefox! Det är den närmaste motsvarigheten i PC-världen till Caminon, som vi använder i Mac-världen (åtminstone Agapanthus, jag och neodraconis) för att blogga på WordPress med. Safarin, som är inbyggd i Mac OSX, visar inte grafiken på samma sätt i redigeringsläget. Det enda jag brukar använda den till, är att spara nya kategorier, när Caminon strejkar på den punkten, vilket alltså händer.
    Men om du hör med andra PC-användare, så kommer du nog att finna att den är ganska populär!
    Kram tillbaka

Kommentera

 
