Påskdagsmorgon i Burgsvik

dagenskort_070407.gif

Så ska det se ut, ja! Världen ligger vid mina fötter, jag har lyckats slutföra ett utvecklingsvarv och står i begrepp att påbörja en ny cykel. På tiden, känns det som 😀

Sitter för närvarande framför en sådan här burk..

.apple_imac_indigo.gif …d v s en iMac av äldre modell (runt sekelskiftet) med osannolikt lite RAM-minne. Det krävs minst 500 Mb ramminne för att man ska kunna köra MacOS X problemfritt; Agapanthus o pojkvännen har 192 Mb installerat *suckar*. Nåja, en fördel med dessa gamla maskiner är att de är tämligen ljudlösa. Inga fläkar som väsnas. Kylningen av processorn sker medelst en teknik som kallas induktion, om jag inte missminner mig. Det är bra att den är tyst, för bakom mig, i en säng av svartsmide, ligger värdinnan och värden och snusar bort en ljuvlig påskdagmorgon 😀

Nyss kom en kerubliknande Mini intassande, uppenbarligen i syfte att skrämma sin gamle far, men eftersom jag uppfattade honom i ögonvrån, vände jag mig om och önskade honom God morgon. Den lille Väduren såg besviken ut, eftersom överraskningsmomentet nu var helt borta. Jag gav honom en morgonkram och viskade tröstande i hans öra: -Det gör inget. Jag hade inte blivit skraj, ändå. Det här kanske tarvar ytterligare förklaring 😉 Saken är den att barnen är irriterade över det faktum att farsgubben aldrig blir rädd eller ens hoppar till, när de på alla upptänkliga sätt försöker att ge honom en skrämselchock. Därför försöker de att smyga sig på mig när jag är helt oförberedd. Nåja, jag och Mini genoförde en viskande dialog (för att inte störa paret i svartsmidessängen, som fortfarande låg försänkta i sin skönhetssömn), som slutade med att Mini utförde en liten pantomim med händerna. Det såg ut som om han tryckte på imaginära knappar till TV-spelets handkontroller. Mycket riktigt; nu nickade han i rikning mot TV:n. Jag gav honom ett tyst medgivande, också genom att nicka, och han slank iväg till spelet med ett belåtet uttryck i ansiktet 😉

~ av Sam Zodiac på april 8, 2007.

2 svar to “Påskdagsmorgon i Burgsvik”

  1. Här skräms tjejerna fortfarande trots att de passerat barnåldern för länge sedan. Jag är nog lättskrämd och är av den anledningen ett tacksamt offer. Men jag är bra på att ge igen också….
    Den som klarar sig undan är nog Kalle, han ser inte det roliga i det hela utan blir smått förb….stackarn!
    Ha en skön söndag
    Kram

  2. Heh!…låter precis som Bonus. Det syns inget yttre tecken på att han blivit skrämd, men han blir likafullt ursinnig.
    Nu står Mini och lattjar med en studsboll som låg i hans påskägg. Hmm…ser ut som om han skulle behöva jobba lite på att träna upp bollsinnet. Jag får hjälpa honom på traven lite.
    Kram

Kommentera

 
