Livlösa animationer (?)

gemani.gif

Ja du, curlingmormor, jag vet inte riktigt varför inte dina gubbar rör sig, men kanske kan det har att göra med sättet du sparar ner dem på? Hur gör du? Recept mot livlösa animationer mottages tacksamt.

gros-smiley-coeur2.gif

~ av Sam Zodiac på april 9, 2007.

10 svar to “Livlösa animationer (?)”

  1. Kikar in o säger hejsan svejsan! Hoppas din helg har varit bra. Söt bild på minibatman förresten!

  2. Tjena, cellenrebellen! Jodåtack, bortsett från misshandeln, så 😀 (Kolla Långfredagsdramatik-inlägget) Själv, då?
    Ja han är söt, Mini. Ser ut som en kerub, men beter sig som en demon 😉 (Bara ibland)
    Hur går det med graviditeten? Bra, hoppas jag!
    Kram!

  3. Hm hm, hur skall jag nu förklara hur jag gör?????? Vilken svår fråga *skrattar*!!! Kan man göra på så många olika sätt???
    Men envis som jag är så kämpar jag på och till slut så kommer de nog att röra på sig *skrattar*!!
    Kramizzz

  4. http://webbsnack.wordpress.com/2006/09/22/rss-forklarat-sa-att-vem-som-helst-forstar/

    Hm hm, en lång och härlig adress, men där finns det en hel del att läsa, har du sett den sidan?????? Förhoppningsvis så får man sig lite förklarat, har inte lläst själv ännu!!!!
    Lycka till!
    Kramizz

  5. Tack för tipset! Jag rusar dit på stört och kollar. Kram på dig!

  6. Hejsan! Tack för din kommentar på min sida. Önskar dig en fortsatt fin vecka! =)

  7. ”poppar” in och önskar dig en god tisdag :-)Nu kan du läsa på min blogg vad jag var för stjärntecken 😉
    *kram*

  8. Hej Där!
    Hittade dig hos Curling-mormor 😉

    Jo, när du ska spara ner en rörlig bild så kolla vad det står efter bildens namn. Står det .gif så kommer bilden fungera galant när du slänger upp den på bloggen. Heter bilden Bitmapp så kan detta medföra problem. Här kan inte jag svara längre *skratt* men av egen erfarenhet är ”bitmapp” ett format som bara fungerar i vissa sammanhang. Däremot fungerar .gif-bilder överallt. Rätta mig om jag har fel!

    *Hepp!*

  9. Detsamma, moniqas! På bägge punkter 🙂
    Tackar och returnerar! Jag rusar! 😀

  10. Tack för det, zimak! Jaså, bitmap-formatet lever ännu? 😀

Kommentera

 
