Min son pokerproffset

dannesmall.jpg

Jag är, som den gode Berben redan räknat ut, mycket förtjust i barnalstrande aktiviteter. Dock mindre förtjust i preventivmedel och i synnerhet inte sådana som utvinnes från gummiträdet. Detta får naturligtvis vissa konsekvenser. En av dessa kan ni beskåda på bilden. Han kallar sig här på bloggen för leeque.(Ett något kryptiskt nickname, kan tyckas) Dessvärre är han ganska sparsam med besöken här, åtminstone tills vidare. Allt han hittills åstadkommit på WordPress är en kommentar till ”Dear Penis”-posten, där han säger sig älska Rodney Carrington och att han genast måste ge sig ut på nätet och leta upp en av sagde Carringtons fan-sites. Nu hyser jag emellertid gott hopp om att han ska dyka upp för att kommentera den här bilden. Vi får väl se. Han livnär sig uteslutande på att spela poker på internet (och emellanåt på live-turneringar. Pokern har gjort honom till något av en globe-trotter. Han flackar runt världen i sin jakt på schyssta turneringar;) något som inledningsvis höll på att ge hans stackars mor gråa hår. Hon läxade till en början upp honom och uppmanade honom å det bestämdaste att skaffa ett ”ordentligt jobb” o s v. Men kritiken avtog när han köpte insatslägenhet och lyxbil, eftersom hon då insåg att denne unge Stenbock trots allt tycktes ha sin ekonomi säkrad. Bilden togs vid ett av hans (tyvärr ganska sällsynta besök) i Eksta. Vad säger alla damerna på bloggen? En riktig pudding!? Eller…?

~ av Sam Zodiac på april 10, 2007.

14 svar to “Min son pokerproffset”

  1. Bra bild, jo han har alltid sett bra ut.

  2. Yeah, he’s got the looks 😀

  3. wow!!! vilken snygging! hoppas allt är bra med dej! Jag läser kriminologi! Superintressant och lärorikt! kram på dej!

  4. Aha…låter faktiskt intressant! Föreläser kriminologen Leif G W Persson (eller vad han nu heter) där?
    Förresten, wendla, du som är dalkulla och allt, inte ska väl du lurka runt här utan att visa din väna nuna? Eller vill du förbli anonym med tanke på ev kommande arbetsuppgifter, kanske? 😀
    Kram på dej oxå!

  5. Fascinerande att leva på att spela poker! Men han ser ju helt OK ut, hihi… 🙂

  6. Inget nytt fenomen, precis! Tänk på alla professionella gamblers du sett i westernfilmer, t ex! Men visst har leeque ett fördelaktigt yttre! 😉

  7. Det är inte alla som lyckas lika bra med pokerspelandet som din son. Kul att det går bra för honom.
    Ett fördelaktigt yttre har han också, om han har vett att använda det på rätt sätt är en annan fråga…..
    En del snyggingar blir väldigt självupptagna och förbrukar tjejer i samma takt som de byter fillingar. Anna var tillsammans med en sådan kille men hade vett nog att kliva av förhållandet snabbt.

  8. Japp, en riktig pudding .HELT i min smak 😉

  9. Oroa dig inte för det, susanna! Han har varit tillsammans med Maria i snart 7 år, tror jag. Visserligen två olika Marior, men ändå! 😀
    You´re boosting his ego, annmysterie! 😉

  10. Pff.. var lade jag den där rakhyveln nu då? 🙂

  11. […] i Säter. Min son som på bloggen kallar sig leeque, bor ett stenkast […]

  12. Hej, det var roligt att läsa att det går bra för honom och sedan var det roligt att läsa ditt inlägg för jag tycker att du skriver så bra.

    Just det. Så är det.
    Förutom det ser han ju väldigt bra ut dessutom..och det har han säkert fått någnstans ifrån 🙂

    Ha det bra idag!

  13. […] mina musiknostalgiinlägg nyss, satte åter fart på min nostalginerv Jag hade just berättat att min son pokerproffset var inne i en Nationalteatern-period för en tids sedan och uttryckte min glada förundran över […]

  14. […] och ger dig annonsfritt musiklyssnande, så behöver du en invitation från någon. Jag fick en via min äldste son Daniel (som numera använder sig av det japanskt klingande nicket Danieru ) i Säter, Dalarna. Om […]

Kommentera

 
