The Wild Bunch

laserdome.jpg

Scenen är Gamla Soldathemmet i Visby. Leeque är på besök och nu ska Laserdome testas i det till Upplevelsecenter omgjorda marketenteriet. Alla, möjligen med undantag för Mini och Midi, brast ut i ett rått gapflabb när de såg min tillgjorda och schablonartade pose på digitalkamerans display. Och jag förstår dem, jag var tvungen att garva själv! Bilden är också historisk, eftersom det här är (åtminstone mig veterligt) första gången som ”Pojkvännen” gör visuell entré på bloggen! Det är alltså den glade killen längst till höger 😀 Agapanthus stod bakom kameran. Det här var dock inte my cup of tea! Det gick skitdåligt för gröna laget (det var vi)

suur.gif

~ av Sam Zodiac på april 11, 2007.

2 svar to “The Wild Bunch”

  1. Ni ser ut som hämtade ur någon science-fiction film…….Min fråga är: Var det kul, bortsett förlusten då förstås?
    Kram

  2. He-he…Jodå, för all del, om man gillar att smyga runt på hala trägolv och bli utsatt för lömska bakhåll av illasinnade krypskyttar, så..;D
    Men flera av deltagarna hävdade att motsvarande Laserdome vid Medborgarplatsen i Stockholm (som är mångdubbelt större) är betydligt roligare (och svårare). Visserlgen är jag en god prickskytt, men såna här wargames är nog egentligen inget för en gammal övervintrande hippie! 🙂

Kommentera

 
