Tätt på given

mini6bast.jpg

Ja, idag är det Minis tur att celebrera, igår var det Maxis. Vi (Agapanhus och jag) var lite oroliga för att även Mini skulle födas den 11 april, men hon höll ut med stoisk tapperhet och beslutsamhet, för hur kul är det att fylla samma dag som brorsan? 😀 Mini är den ende medlemmen av brödraskaran som är född detta århundrade. (Låter fortfarande lite skumt i mina öron) 🙂 Som den uppmärksamme bloggläsaren redan vet, är Minis yrkesambition att bli Spindelmannen när han blir vuxen. -Allt jag behöver göra, är att låta en spindel bita mig när jag blir stor. Då blir jag det! säger Mini.

~ av Sam Zodiac på april 12, 2007.

4 svar to “Tätt på given”

  1. ha ha ha, ja, barn är ju för underbara..allt man vill kan man bli 🙂
    *kram kram*

  2. Ja det är viktigt att ha en egen dag (säger Prudie som blev sin pappas födelsedagspresent en gång för 46 år sedan….). 15 höll på att få samma födelsedag som sin pappa och sin mormor, men som tur var fick hon bråttom så det blev dagen innan…ha det gott i solen! 🙂

  3. Kan bli kännbart för plånboken med en sådan placering på barnaskaran. Två dagar två födelsedagar…….pust, pust vad pengarna rullar!
    Ha en trevlig kväll
    Kram

  4. He-he…ja, där är det fantasin som sätter gränsen. Dubbelkram på dej, med!

    Jaså, pappa är (var?) också Skorpa? Och 15 oxå? Oj,oj! 😀 Ja, vi hoppas på det!

    You bet, susanna! Vi gör vårt bästa,
    Kram!

Kommentera

 
