HälsoSams ph-kur

halsokuren.jpg

Som den minnesgode bloggaren kanske kommer ihåg, började jag en hälsokur för ett par veckor sedan i syfte att sänka mitt ph-värde. Jag gjorde faktiskt också en bildgåta av spektaklet genom att zooma in på en tallrik med fil, i vilken jag först tippat ned en tesked med ultralätt nässelpulver och toppat med en kluns nypondito. Bilden var så hårt beskuren att det inte fanns en chans att se vad det egentligen var. Ni gissade på allt från rostangrepp till miljöförstöring, om jag inte minns fel 😀 Nåväl, jag har oförtrutet stoppat i mig en tesked kalk och sköljt ner den med Mega Vitalen ni ser på bilden. Dessutom har jag vispat ut nässel- och nyponpulvret i fil eller yoghurt och tryckt i mig även det. utan att missa en enda dag. Helt fantastiskt, med tanke på att jag vanligen är ganska disträ. (Ett vanligt karaktärsdrag hos oss Tvillingar i o f s). Snart är det dags för första mätningen i syfte att kolla ph-värdet i kroppen. Spännande! Jag återkommer med rapport.

~ av Sam Zodiac på april 14, 2007.

2 svar to “HälsoSams ph-kur”

  1. När jag tittar på flaskan ser det ut som det jag ger blommorna, hihi!! Ser fram emot rapporten då jag normalt sett är skepsis mot ”underverk via kosttillskotts-intag”.
    Kram

  2. Jättekul! Ja, men jag är ju också en levande organism (åtminstone min kropp), precis som blommorna. Och så tycker jag att flower-power-eran var ett av de trevligare inslagen i kulturhistorien 😀
    Kram!

Kommentera

 
