Profilerat

kvety.jpg

Jag kan upptäcka tre profiler i den här fixeringsbilden. Någon som ser fler?

~ av Sam Zodiac på april 14, 2007.

14 svar to “Profilerat”

  1. Hallo!
    Tack för din omtanke
    Nä, ingen bäbis o inget BB, bara slarv och annat på schemat. Nu är jag tillbaka. Kramkram

  2. Näe jag ser ingen.;-(

  3. Jag ser fyra, eventuellt fem!
    Ha en bra dag

  4. Det var då för väl! Jag blev lite orolig där, ett tag 😀 Kramkram på dig oxå!

    Du ska titta efter ”vita” profiler, Agapanthus!

    Oh, f-n! Måste kolla igen, då!
    Detsamma, Znogge!

  5. Du har rätt, Znogge! Det är fyra. Jag tror mig förstå var du ev ser den femte, men det är tveksamt, va?

  6. Den som jag ev. ser som den femte finns till höger om den oranga blomman.

  7. Naturligtvis är det så! Det var den jag hade hittat och såg som nr 4. Men nu först upptäckte jag den till vänster om de blå blommorna!
    Du var säker på det här med fixeringsbilder. Impad!

  8. tog en liten stund, men sen såg jag dem! Såg att du kommenterat hos Berben angående stjärntecken, hur ser det ut för en vädur och en tvilling enligt stjärnorna? :0)
    en god afton önskar jag dig!

  9. Teoretiskt sett så ser det bra ut; i praktiken också! 😀 Min farsa var Vädur och morsan var Tvilling. Dom gängade sig i slutet av 40-talet och det höll livet ut. Man utgår från vinkelförhållandena i zodiaken. Berben och frugan är Skytt respektive Vädur; bägge är alltså eldtecken. Tecken av samma element ligger alltid 120° ifrån varandra i zodiaken; ”stora flytet”, kan man säga. Man behöver nätt och jämnt anstränga sig; allt flyter på naturligt. Jag brukar kalla trigonen (120°) för ”automatvinkeln”
    Tecken som ligger i element som kompletterar varann, som eld och luft, t ex, funkar också bra ihop. I ert fall ligger tecknen 60° ifrån varandra (en s k sextil). Här är det dock av större vikt att de som ingår i relationen lägger åtminstone två strån i kors för att inte gnissel i maskineriet ska uppstå. Inte lika ”automatiserat” som trigonen, alltså, men ändå ganska lättjobbat. Motsvarande resonemang kan tillämpas när det gäller jord- och vattenelement, förstås. En Stenbock och en Oxe-relation t ex, har lite av jackpot över sig, liksom en Fisk och en Skorpionrelation etc. När det gäller Jungfru-Kräfta-relationen, så motsvarar det Vädurem-Tvillingem, eftersom vinkeln mellan tecknen är 60°.
    Därmed inte sagt att det är generalkört för en Våg och en Stenbock som råkar förälska sig i varann, (90!, problemvinkel), men här sätts verkligen Vågens diplomatiförmåga på hårda prov:D Resonemanget ovan är väldigt generellt och egentligen ska man avhålla sig från att ge råd baserade enbart på solteckenhemmahörigheten. Personliga horoskop som jämförs ger en mycket nyanserad bild av för- och nackdelarna i en speciell relation och rekommenderas varmt!
    Hoppas att du/ni fick lite kött på benen iaf!
    God afton, själv, wendla! 😀

  10. Är ganska intresserad av olika typer av bilder så då tittar man en gång extra!

  11. GodMorgon
    Ja vad ska jag säga, allt är redan sagt. Men jag kan alltid önska dig en trevlig söndag.
    Kram

  12. Jesus Christ! Uppe redan? Jag trodde att du skulle fira guldet och var däckad fram till middagstid, ungefär!! 😀 Men det är klart; du lever väl efter devisen ”Morgonstund har guld i mund”? (”Mund”, förresten; där kan man väl snacka om nödrim 😀 Ja, ja, jag vet, gammelsvenska och allt det där, men ändå…

  13. Tack för att du svarade på min fråga!:0)
    Får nog lov att lägga några extra strån i kors tror jag!
    kram kram
    (GW ska komma på en föreläsning senare, han tillhör ju mina favoriter, så det ska bli intressant att lyssna på honom, men nu har vi har Sarnecki som lärare, han är också riktigt bra)

  14. Lägg så många som behövs! 😀
    OK, du kan väl berätta nå’t kul från kursen, nå’n gång?
    Kram kram på dig själv!

    (Och kom ihåg att fixa den utlovade bilden)

Kommentera

 
