Tråkigt nog…

…så har grannen stuckit till fastlandet och tagit digitalkameran med sig. (Det är ju hans, så jag kan inte klaga alltför högljutt;) Min egen har ju kidsen sabbat genom att förstöra luckan till batterihuset, så det är hart när omöjligt att ta en bild och överföra den till burken. I alla fall om man vill undvika svårartad kramp i händerna 🙂 Annars skulle jag ha tagit en tjusig bild av den uppstigande solen över ett vårrusigt Eksta. Som det nu är, får jag nöja mig med en arkivbild *suckar* Annars är det fortfarande lugnt och skönt härhemma. Alla kidsen ligger fortfarande och snusar; bara jag och Shiva är uppe. Hon gör inte alltför stort väsen av sig, med undantag för när hon ska nerför trappan, förstås! Sovrummet är beläget på övervåningen och hon måste ju gudbevars vara på en armlängds avstånd från husse hela dygnet, så när Maxi och jag bytte några sista ord före insomnandet igår, låg hon som vanligt en meter bredvid sängen, på golvet. När jag vaknade i morse låg hon vid fotändan av sängen, också som vanligt. När jag vaknade och tyst hälsade henne med ett telepatiskt ”God morgon” och smög nedför trappen, visste jag att hon efter några sekunder skulle komma stormande efter. Och mycket riktigt gjorde hon ju det. Grannarna undrade lite försynt i början ”Vem f-n är det som springer med träskor i trappan på nätterna”? Jag fick lov att, med skammens rodnad på kinderna, tillstå att det är nog Shiva som orsakar det där bullret, he-he… En Engelsk Springer Spaniel är inte tillnärmelsevis lika tung och högljudd som en Schabrador.

Ha en alldeles utmärkt och solfylld dag, alla!

begginshiva.jpg

Högljudd i trappan

~ av Sam Zodiac på april 15, 2007.

6 svar to “Tråkigt nog…”

  1. Söt Shiva!

  2. Ja, jag hade förväntat mig det bidraget från dig 🙂
    Söt, men bullrig.

  3. Vem bryr sig om att hon är bullrig, hon är ju så charmig. Ge henne en extra klapp från mig!
    Kram

  4. OK, då, u got it!
    Kram

  5. åååhhh!! <3<3<3 Vilken UNDERBART söt hund! Det bara knep till i hjärtat! 😀

  6. ahah ungarna har sabat kameran xDD
    sööt bild föresten!!

Kommentera

 
