Maxi har dataproblem

joelsmall.jpg

Har bekymmer med USB-kontakten till digitalkameran

Maxi är bekymrad över den låga besöksfrekvensen på sin blogg, så han jobbar hårt för att förbättra statistiken. Idag lånade han mammas digitalkamera när han kom hem från skolan och sökte upp ett lämpligt fotoobjekt. Det visade sig bli bostadsområdets största studsmatta. Där fick han hyfsade actionbilder (enligt egen utsago) av en av bröderna som äger studsmattan. Väl hemkommen försökte han överföra bilderna till burken, men möttes av ett irriterande besked på skärmen: ”USB-uttaget får för mycket ström och stängs nu av”, eller något i den vägen. Det här berättade Maxi för mig med harm i rösten via telefon alldeles nyss. Så han gör faktiskt sitt bästa att uppdatera sidan, men tekniken är inte på hans sida för närvarande. Jag lovade att vidarebefordra dessa dystra nyheter till er och anser mig härmed ha uppfyllt mitt löfte. 😉

~ av Sam Zodiac på april 16, 2007.

8 svar to “Maxi har dataproblem”

  1. Jag har lämnat ett litet tips till honom för att ge oss tröga bloggare en knuff mot hans blogg.

    Ha en bra kväll, här har vädret gjort revolt så det är inte så nice just nu.
    Kram

  2. Jo, jag såg det; var in nyss. Tack för stödet!
    Jag såg det med; kom just från din blogg. 🙂 Samma häftiga (inte i någon positiv bemärkelse) väderomslag hade vi för någon timme sedan.
    Kram

  3. Godkväll Sam…smyger in och säger godnatt till dig och ger dig en stor kram! Mailar senare ikväll!

  4. OK, godnatt, Rödull!
    Vi hörs!
    Kram!

  5. Title-taggen beskriver en titel för den enskilda sidan och syns normalt sett i webbläsarens översta fält.
    http://www.hemsidesguiden.com/marknadsfoering/soekmotoroptimering/Title-taggen.php
    Jag har lagt ner 100-tals timmar på sökmotorotimering på hemsidan som frun har 🙂

  6. Tack för tipset, Berben! Sökmotoroptimering…nytt begrepp för mig. Snacka om rookie! 😀
    Ha det!

  7. För att ändra titletaggen gå in på inställniningar: Webbloggens titel
    Sök på ordet Sökmotoroptimering om du vill ha mer info. Ha det gött 🙂

  8. Jag tycks vara något av teknisk idiot när det gäller sökordsoptimering! 😦
    Har mejlat dig.
    Ha det gött, du med! 🙂

Kommentera

 
