Dagens tarotkort

nineofpentacles.gif

Såg att någon har sökt på ”Dagens tarotkort”, så jag får väl efterkomma detta public demand och lägga ut dagens aktuella kort, då. 😉

Det här är den engelska texten som beledsagade kortet: ”The Nine of Pentacles card suggests that my power today lies in gratification. The fruits of my labor already exist in my values. My garden of purpose is perennial and forever in need of tending but I am surrounded by the results I have intended to create. I am empowered by the splendor that is my life and my asset is personal validation.”

På svenska skulle det väl bli ungefär något i den här stilen:  (Pentacles kallas i vissa tarotlekar för Coins, d v s mynt. För enkelhetens skull använder jag den termen i stället för ”Femhörningsnian;)  Alltså: ”Myntnian betyder att min kraft idag ligger i förmågan att uppskatta. Skörden av mitt arbete existerar redan i mina värderingar. Mina syftens trädgård är perenn och behöver hela tiden min ständiga omvårdnad, men jag är omgiven av de resultat jag avsett att skapa. Jag får min kraft av den storslagenhet som mitt liv utgör och min tillgång är mina personliga värderingar”

Lite kryptiskt, kanske? Eller…?

~ av Sam Zodiac på april 17, 2007.

Kommentera

 
