Optisk illusion 2

ambicube_box1.gif

Ser du tre sidor av en rutig kub, eller ser du den kompletta kuben? (Ja, så löd faktiskt frågan på den sida jag snodde illusionen på. Personligen ser jag ingen komplett kub alls, möjligen att jag kan föreställa mig att jag ser det skuggade området ovanifrån, istället för nedifrån, vilket förutsätter att de övriga tre sidorna är genomskinliga. Jag tittar i det fallet rakt in i en vrå, om ni förstår vad jag menar? Men det är ju likafullt bara tre sidor som är synliga, ju! Om man ser kuben i 3D, s a s, så ligger de övriga sidorna utom synfältet)

~ av Sam Zodiac på april 17, 2007.

2 svar to “Optisk illusion 2”

  1. Jag tror de menar just om du ser det som in i en vrå eller som en kub i 3D. Och som en kub i 3D behöver du inte se alla sidorna för det i finns ingen faktiskt möjlighet att göra det. Kuben är ändå komplett. Även i verkligheten finns det en sida du inte ser! Hoppas du förstår min röriga kommentar;-))

  2. Ja, jag insåg det medan jag skrev kommentaren ovanför. Därav sista meningen. Men tack för ditt pedagogiska utlägg, Znogge! 😉

Kommentera

 
