Dagens illusion 2

whatdirection.gif

(Eftersom den förra var en klassiker, följer vi snabbt upp med en som iaf inte jag sett förut)

Ja, åt vilket håll rullar dom, medsols eller motsols, det är frågan!?

~ av Sam Zodiac på april 18, 2007.

14 svar to “Dagens illusion 2”

  1. Det måste bli medsols, eller?
    Jag önskar dig en trevlig dag. Hur går det med trädgårdsarbetet…….??

    Kram!

  2. Min upplevelse av den här illusionen är att det är totalt viljestyrt! Vill du att den ska gå motsols, så behöver du bara koncentrera dig på det och- vips! så gör den. Och samma åt andra hållet. Prova igen, vetja! (Om du inte ska stressa iväg till jobbet, förstås) 🙂
    Ja, så där förtvivlat mycket trädgårdsarbete handlar det inte om. Mest vårstäda, plocka och räfsa lite här på baksidan, så det går nog bra.
    Ha själv en trevlig dag och
    Kram!

  3. Min vilja ligger tydligen bakom en sten i Småland, för hur jag en envisas så går mina bollar medsols!!!!
    Ha en bra dag!!
    Kramizzz

  4. Jag uppfattar det som att de bara blinkar vilket innebär att det kan se ut som att de snurrar såväl med- som motsols!
    Kram!

  5. de snurrar både med och motsols här hos mej! ha en skön dag! kramar wendla

  6. He-he…”Din vilja sitter i björktopparna” fick jag ibland höra som barn, men ”..bakom en sten i Småland”, var nytt för mig; det tackar vi för! Jag samlar på talesätt.
    Du och susanna ser det tydligen på samma sätt, curlingmormor- medsols snurr. Jag och wendla får bollarna att snurra åt det håll vi själva bestämmer, men znogge är unik; hon uppfattar ingen rörelse alls, utan bara att de blinkar. Häftigt!
    Ha en bra dag, alla och kram på er!

  7. Förresten, wendla, är det där din nya avatar, den bild jag med så stor spänning sett fram emot*ler* Eller är det bara så, att du inte fått till det med kopplingen mellan datorn och mobiltelefonen/kameran?

  8. De snurrar medsols länge, men hoppar sedan till och snurrar kort motsols, sedan tillbaka medsols….jag hoppade högt när det bytte håll första gången!

  9. Visst uppfattar jag rörelsen åt båda hållen, kan alltså välja, men jag kan också se att de blinkar!
    Så speciellt unik var jag inte!

  10. Hmmm…intressant det här; att jag får in rapporter om så pass många olika reaktioner!
    Visst är du väl unik, znogge; ingen annan har ju sett dem stå stilla (för du kan få dem att stanna, eller…?) och bara blinka! 😀
    Det är väl inget fel att vara unik, heller? Eller…?

  11. Testade nyss illusionen på Bonus. Han tyckte först att den enbart rörde sig medsols, men fick den efter ett tag att byta riktning. Däremot lyckades han inte ”stoppa den”.

  12. Skratt/ ja den snurrar visst åt alla möjliga håll. Kul!

  13. Ja, det kan jag om jag fokuserar på ett visst sätt!
    God natt blir det nu!

  14. Så ser det nog ut för de flesta, tror jag. Ja, visst är den OK?
    Du tycks vara ensam om det, znogge. Detta i kombination med din fantastiska förmåga att upptäcka gömda objekt i fixeringsbilderna får mig att misstänka att du har en speciell förmåga i sådana här sammanhang. Seriöst, alltså! Det ska bli spännande att se vad du säger om stereogrammen som introduceras i kväll!
    God natt på dig!
    Kram!

Kommentera

 
