En Stockholmresa…

…är nära förestående för mitt vidkommande. Om Gud vill och grejorna håller, så är jag ombord på Gotlandsfärjan när den stävar ut från Visby hamn vid 11-draget i morgon förmiddag. Jag ska över till fastlandet och träffa en gammal polare som bor i Vasastan, inte långt från Odenplan.

 stadshuset.gif

Det kan naturligtvis bli lite si och så med tillgång till dator, eftersom jag dessvärre inte har någon bärbar sådan. Det har emellertid en annan av mina kompisar i Eken, han bor för övrigt vid S:t Eriksplan, i närheten av Gotlandpuben Peppar, hans andra hem. Jag ska försöka slänga iväg några rader från vår kungliga huvudstad, om det låter sig göras.

Tills vi ses igen, på en lite mera permanent basis, s a s önskar jag er alla en njutbar period av ro och vila. Men snart är jag tillbaka, så då blir det väl slut på friden! 😀

Kram!

~ av Sam Zodiac på april 19, 2007.

6 svar to “En Stockholmresa…”

  1. Det var inga dåliga adresser dina vänner håller till på! Vi kanske syns i helgen då! ;0)
    ha det gott nu Sam och trevlig resa imorn! kramar Wendlish

  2. Ja, det vore faktiskt kul! Fast dina päron kommer ju ner, så det blir väl dåligt med tid, förstår jag 😦
    Tack! Och detsamma till dig, Wendlish!
    Kramar här med

  3. Ha en helmysig tripp till Stockholm! Här i Linköping snöar det för tillfället, men det kan hända mkt på 20 mil 😉

  4. Tittar in och önskar dig trevlig resa. Yngsta fröken åker också till Stockholm i dag. Hon ska dit för att titta på SM-finalen i innebandy. Gissa om hon längtar…. Ett besök i Stockholm är aldrig fel. Har lite släktingar där och håller med dem som säger att det är en av världens vackraste huvudstäder! (Inte för att jag har sett jättemånga men…)
    Trevlig fredag!

  5. Jag sällar mig till skaran och önskar dig en go tur! Jag hoppas att du har tillgång till ett bättre väder än det som för närvarande råder här. Det blir alltid trevligare om solen tittar fram.

    Kram

  6. Vicken häftig snubbe, zimak! Hoppas att du inte misstycker att jag snodde med mig länken hit? http://www.youtube.com/watch?v=qMSrpZi_6WM Informationen ska va’ fri, right? 😉
    Vad säger du; snöar? Oh, shit! Hoppas att det inte gör det i Stockholm iaf! Gillar inte köld 😦
    Tack, znogge! Ja, Stockholm är faktiskt en vacker stad!
    You bet! Hoppas den tittar fram ofta, solen!
    Kram på er, allihop.
    (Måste sluta blogga nu, annars blir det ingen Stockholmsresa!)
    Hann inte in till många; sorry!
    Bye for now!

Kommentera

 
