Mayaastrologi…imponerande!

maya-aztec.gif

Om ni klickar på bilden, bör ni hamna på prova-på-sidan. Lycka till!

Fick nyss en försändelse från Loggan

Nappade på deras erbjudande om att gratis testa Maya-astrologi och fick omgående följande analys i mailboxen:

maya-tolkning.jpg

Jag måste hålla med om att nästan allt som sägs stämmer förbluffande väl in på mig som person! Beträffande det sista stycket, så kan jag väl kommentera det genom att medge att droger faktiskt utövar stark attraktion på mig. Till största delen beroende på att jag uppskattar de olika medvetandetillstånd som kan uppnås vid dylikt experimenterande. Dock står det ju tämligen klart att många tenderar att fastna i beroende efter ett ha testat droger. Vissa skapar snabbt och obarmhärtigt ett sådant (ofta fysiskt) beroende och innan man vet ordet av, kan man sitta fast i en heroinfälla (t ex, för att ta det värsta) ur vilken det inte finns någon lätt väg att gå!

Jag tycks, lyckligtvis nog, inte ha någon speciell benägenhet att fastna i missbruk, men man kan ju faktiskt aldrig veta, om man leker med elden! Samtidigt måste jag här passa på att framföra att den svenska synen på droger, enligt mitt förmenande iaf, är oerhört onyanserad och svart-vit. Speciellt irriterande är att man från samhällets sida vägrar inse att det finns andra substanser vid sidan om alkohol, som kan brukas utan att direkt missbruk föreligger! Det finns visst flera som delar uppfattningen att myndigheterna är överdrivet fyrkantiga i vissa lägen. Såg det här inlägget i dagens bloggskörd:

Snoop Dogg – Marijuana

Emellertid befinner jag mig nu i det läget att jag (trots att jag någon gång provat på det mesta som finns tillgängligt inom det här området) faktiskt är beroende av endast två saker; nikotin och bloggning 😀

Kram på er!

~ av Sam Zodiac på april 23, 2007.

4 svar to “Mayaastrologi…imponerande!”

  1. Att det finns olika syn på det här med droger blev väldigt tydligt när min syster bodde i Amsterdam…För min del är droger inte ok mer än möjligtvis beroendet av att blogga!

  2. Jag kan tänka mig att det blev tydligt då, ja, om inte förr! 😀
    Men allvarligt talat, znogge…nog tycker jag att vuxna människor själva kan förbehålla sig rätten att bestämma vad de ska stoppa i sig och vad de inte ska stoppa i sig, utan att någon lagvrängare står där och hötter med fingret?
    Sedan är det naturligtvis så, att människor befinner sig på olika utvecklingsstadier vid olika tillfällen här i livet. För en del kan en pskykoaktiv drogupplevelse vid det tillfället innebära klarsyn och göra att han eller hon slår in på en annan och kanske mindre skadlig väg i livet, medan andra fastnar i ett livslångt beroende. (Kanske rent av blir beroende av receptbelagda medel, i vilket fall samhället tiger still. Läkemedelsbolagen är ju gudbevars en väl inkorporerad del av det etablerade samhället)

  3. Ja, det kan man ju tycka men tyvärr fixar inte alla det. Inte är det bättre att vara beroende av receptbelagda medel heller. Men det gäller också att skilja på bruk och missbruk i alla fall när det gäller läkemedel. Svåra frågor…

  4. Fullt klart; svåra frågor är det! Annars hade väl inte just det här ämnet skapat så oerhört mycket kontrovers! Men någon sorts förmynderi tycker jag i alla fall inte att vi ska ägna oss åt! Korrekt och insiktsfull information (ingen skräckpropaganda), är vad vi istället borde tillhandahålla. Sedan fick alla, beroende på sina böjelser, sin personlighet och övriga individuella faktorer, bestämma sig för om de vill testa eller inte. Självklart måste det finnas hjälp för dem som gått ner sig på andra droger än alkohol, också, men hjälpen består knappast i att stämpla vederbörande som ”knarkare” eller ”missbrukare”, eftersom det förmodligen försämrar självkänslan alltmer och riskerar att skjutsa på ”utförsåkningen” ytterligare!

Kommentera

 
