Avancerad astrologi

Om ni har astrologi som hobby och anser er ha passerat det rena amatörstadiet, så kan det finnas många intressanta sidor på nätet. Det här är en av dem, men faktum är att Cafe Astrology försöker vara så pass breda att alla och envar med hyfsade kunskaper i engelska och intresse för seriös astrologi kan komma långt i sitt kunskapsinhämtande.

Jag kan ju inte direkt beskyllas för att vara någon novis på det astrologiska området; jag har varit inne på det sedan i mitten av 70-talet, ungefär. Men när jag härom dagen ville titta närmare på vad som egentligen kännetecknar en konjunktion mellan Solen och Uranus i ett komposithoroskop (ett slags partnerhoroskop), sökte jag på följande ord: ”Sun conjunct Uranus composite” och hamnade, som så många gånger förr, på sidan här under. Så om du inte har råd eller tillfälle att införskaffa Robert Hands förträffliga bok Planets in Transit eller hans Planets in Composite, men ändå vill utveckla din förmåga att tolka horoskop, så är den här sajten något för dig!

cafeastrology.gifastrocom.gif

Och låt oss för all del inte glömma den utmärkta ”ingångssajten” till astrologi på nätet; schweiziska Astrodienst, eller astro.com! Den portalen har jag bland mina blogrolls, så det är bara att klicka sig dit. Åsch, förresten; lika bra att lägga en länk där med, så ni slipper anstränga er i onödan 😀

Sex horoskop får man ställa utan att registrera sig. Därefter är det tvunget med en registrering, men vad gör väl det? Även registreringen är kostnadsfri och du får samla upp till 100 kartor (horoskop) i deras arkiv. Allt du behöver är en e-postadress.

För den som föredrar att bilda sig astrologiskt på svenska, finns ju nedanstående sida; Stjärnastrologen (f d Stjärnrummet) som drivs av en gammal astrologbekant till mig. Vi var båda medlemmar i något som kallades Nya Tidsålderns Förening i Stockholm på den tiden det begav sig. Han fungerar som kåserande astrolog m m bakom kulisserna och som webmaster nu, efter vad jag förstår. Det finns mycket kul på sidan; avlägg gärna en visit!

stjarnrummet.gif

~ av Sam Zodiac på april 24, 2007.

4 svar to “Avancerad astrologi”

  1. Ska kasta mej in där och kolla hur det ser ut för Wendlish framöver! kram på dej!

  2. Jaså, du är uppe än? 😉
    Gör gärna det och passa på att genomgå den astrologiska quizen, så vi får se hur mycket du vet om ämnet! 😀 Ja, förresten; prenumerera på Astrologi-Journalen också! Den är gratis!
    Kram, Wendlish!

  3. Jag lägger in många länkar till en viss hemsida du vet vilken 🙂 en av länkvännerna är http://www.avida-astrologi.com/ du känner säkert till dom! Ha det gutt!

  4. Nej, det gjorde jag faktiskt inte! Men stort tack, Berben! I dagens läge är det så många duktiga astrologer som erbjuder sina tjänster, att det är lögn i h-e att hålla koll på vad som egentligen finns på marknaden. Men det är bara bra! Förr tittade man på mig som om jag inte kunde va’ riktigt klok som höll på med dylik vidskepelse! Nu vet var och varannan var han/hon har ascendenten och Månen i horoskopet ;D
    Det går åt rätt håll!
    Ha det gutt, du med! 😉

Kommentera

 
