Bildgåta 3

bildgata3apr24.jpg

Jag tänkte att eftersom stora delar av landet har solsken (börjar faktiskt arta sig här med), så vore det lämpligt att lägga ut den här bildgåtan. Man ska nämligen först fixera de fyra svarta prickarna ung i centrum av bilden (30 sek – 1 minut) och därefter sluta ögonen (hårt, men inte alltför hårt) och helst titta mot en förhållandevis stark ljuskälla, för att effekten ska bli optimal. Så jag föreslår solen. 😉

När ni hållit ögonen slutna en stund, så kommer ni att märka att en ljusfläck därinne liksom breder ut sig och vill ha mer plats. Låt den få det och rapportera gärna på bloggen vad det är ni ser!

Lycka till!

~ av Sam Zodiac på april 24, 2007.

8 svar to “Bildgåta 3”

  1. han jag ser är långhårig, kan va Jesus kanske, såg inte så tydligt!!

  2. Ja, haja att det verkar lite halvskumt när folk som stirrat på bilden i en minut plötsligt hojtar: -Jag ser Jesus! Jag ser Jesus!
    (Jag såg den för första gången i en skogshuggarkoja) 😀
    Eller; om dom är lite mera revolutionärt lagda; -Jag ser Che! Jag ser Che!

  3. Har ingen aning 🙂

  4. Solförmörkelse hehe 😉

  5. Helt otroligt!!!!! Jag ser faktiskt Jesus!!
    Ha ha..du är för rolig..tack för din hjälpsamma kommentar och kramnallen!

  6. Ja, faktum är att den här illusionen inte funkade lika bra för mig den här gången som i kojan (Men då var den på papper) Det kommer liksom av sig 😦
    Men tydligen inte för ordalaget; va’ kul! 😀 Varsågod!

  7. Jesus, eller i alla fall den bild som många av oss har av Jesus!
    Det funkade lika bra att titta på en vit strukturtapet;-))
    Ha en bra kväll!
    Kram

  8. All right! Va’ bra, znogge! Tack för tipset!
    Ha en bättre kväll än dag, znogge och
    Kram!

Kommentera

 
