Tjusig Canadasjö

canadalake.jpeg

Det ryktas på bloggen om att det inte funkar att ladda upp bilder, men jag vet inte, jag? 😉 Förmodligen störs folk av att det inte längre dyker upp en minibild av det som ska laddas upp, utan bara namnet på bildfilen. Låt inte det stoppa er! Sänd till editorn iaf!

Det här är då den bild som jag testade uppladdningsfunktionen på; en tjusig skrivbordsbild från bilder.alltinggratis.se Ladda gärna ner den och Enjoy! (som det heter) Aha!…Tydligen har dom tagit bort thumbnail-alternativet, vilket torde innebära att man får ladda upp hela bilden och sedan ”fösa ihop” den till lämplig storlek. Det gäller att fösa diagonalt, bara, så att proportionerna bibehålls! Så kan man markera bilden och klicka på länken i verktygsraden och där bestämma om den ska öppna sig i samma fönster (förvalt, av för mig obegriplig anledning) eller om man föredrar att den ska öppna sig i ett nytt fönster. Se bara till att det finns en adress i raden ovanför, så att datorn kan hitta bilden bland era filer, annars händer inte ett skit när folk klickar på bilden! 😉 Om det inte finns någon adress; markera bildeländet igen, gå till det gröna trädet i verktygsraden och klicka där. Välj position för bilden (Top funkar bra för det mesta, eller Absolute bottom om ni vill ha bilden längst ner), men framför allt; markera och kopiera adressen som står överst! Gå tillbaka till länken, öppna och klistra in bildfilsadressen överst. Nu ska det bara funka! (Hoppas jag inte glömt något!) 😀

Personligen finner jag på skrivbordsbildfronten (långt ord, det där!) det lika svårt att göra mig av med Susannas tiger som hon själv gör, så jag håller mig till den ett tag till. 🙂

tiger.jpg

Susannas tiger, en förträfflig skrivbordsbild, eftersom ikonerns syns så väl på det svarta området längst till höger

~ av Sam Zodiac på april 24, 2007.

Ett svar to “Tjusig Canadasjö”

  1. Hallå Sam Zodiac, jotackar som frågar..jag börjar väl förstå mig på den här bloggen bättre och bättre nu.
    En komplimang till de vackra bilderna som ialla fall du lyckats ladda upp..eller in..eller hem..eller vad det heter..tja ialla fall så har jag förstått att det varit något trassel med det för de andra bloggisarna idag.
    Själv sitter jag och grunnar påhur jag ska ”länka” ihop er med mig..så jag slipper gå ut och leta upp er varje gång..är det något med bloggrollern eller vad det heter som jag ska fixa med då?
    Annars så blir jag mer och mer övertygad att detta är det rätta forumet för bloggande..har nämligen suttit och seglat runt på Expressen bloggen och förfärats över hur elaka människor kan vara mot varandra…både vad gäller kommentarer och hätska inlägg om de ena eller andra grupperingarna i vårt samhälle…en del tycks helt förryckta..
    Här har man åtminstone lite koll på kommentarerna och så, oj oj..orkade du läsa allt det här…lev väl i solen och kramar på dig!

Kommentera

 
