Allmänbildnings-stress

iqnu.gif

Eftersom jag är Tvilling och därför barnsligt förtjust i frågesporter, allmänbildning och liknande, har jag under en period varit ganska så torsk på den här sidan. Vad som är irriterande med iq.nu, enligt mitt förmenande, är att man har så dj-a kort tid på sig att besvara frågorna! 😦 Och skulle man råka sitta med ett halvtaskigt tangentbord, som inte alltid svarar korrekt, ja, då är det tvärkört! Vaken? står det uppkäftigt på skärmen och man tvingas inse att alla poängen man tjänat in är puts väck!! (Iaf om man är alldeles på sluttampem och Kvitt-eller dubbelt-frågorna där). Ja, ja…har man Merkurius (tänkandets planet) i lite tröga Oxen, så är det inte alltid så lätt! 😦 Men detta oaktat så tänkte jag faktiskt ändå rekommendera sidan, även om ett och annat svar och en och annan frågeformulering kan vara lite tveksam. Klicka på länken, så kommer ni dit! Registering behövs innan ni kan köra igång. (Gratis) Lycka till, ni som är lite snabbare i skallen än en annan :D!

~ av Sam Zodiac på april 25, 2007.

13 svar to “Allmänbildnings-stress”

  1. Det här låter kul, måste prova senare (gillar också frågesporter o.dyl…fast jag är kräfta)
    Men nu måste ett stycke barn hämtas från skolan och en hund rastas/ See you!

  2. Det är kul! Om du är Kräfta, så kan du i alla fall ha den planet som styr intellektet (Merkurius) i Tvillingarnas tecken. Lätt kollat; när är du född?
    C u! 🙂

  3. jag är född den 20 juli…för snart 42 år sedan…tidigt om morgonen (tror jag)…kan du se i din kristallkula om det var några goda planeter i omlopp då *skratt*

  4. Tack för den jättevackra kartan (som visar vilket ”planetkaos” det måste ha varit den morgonen jag såg världens ljus..ha ha) Jag förstår inte mycket av den, är helt obildad vad gäller astrologi..men det ser spännande ut!

  5. IQ tester, det gillar jag! Ska ringa över brorsan och köra en tävling, han hävdar att han är mer allmänbildad än jag! Vilket jag ska bevisa att han inte är! :0)

  6. All right!! Det tänkte jag inte på! Nu för tiden känner jag ju er, som också vill testa er allmänbildning. Då kan vi ju utmana varann! Skitkul!!
    Lycka till, Wendlish! 😀

  7. Tittar in bara för att önska en trevlig kväll! 🙂

  8. Tack detsamma, Berben! 😀 Var du in och kollade på Stjärnrummet, eller…?

  9. Detta var för snabbt för mig, åtminstone just nu. Skrivfrågorna var bara att glömma….skratt!!
    Ha en bra kväll, kram!

  10. Jag har använt deras generator för metataggar tidigare till hemsidan, dum är dom inte för det tjänar dom på som får en länk till sin webbsida. Numera har inte metataggar så stor betydelse längre men tack för tipset 🙂

  11. Ja, susanna, visst går det åt h-e för snabbt? Annars är sidan OK, tycker jag!
    Du med! Kram!

    Nä jag hajade så pass; nåt ska dom väl ha för besväret, s a s.Ingen större idé för mitt vidkommande heller, alltså?
    Och för all del, det var så lite! 😀

  12. Ja, där gick det undan. Önskar jag vore pianist då kanske det skulle gå bättre! ;0)
    Har du gjort mensa´s test?
    kram på dej!

  13. Det gör det, ja! 😀 Pionovana skulle nog sitta fint!
    Kommer faktiskt inte ihåg, ska kolla.
    Kram, Wendlish!

Kommentera

 
