Indisk marknad igen!

indiskmarknad3.jpg

Den här gången är det Eksta på Gotland som får nöjet att stå som värd för den kringresande gårdfarihandlaren Indira och hennes Indiska marknad. Evenemanget kommer att hållas i Eksta bygdegård i dagarna tre, närmare bestämt söndag, måndag och tisdag. Marknaden håller öppet mellan 11 och 17 och fortfarande är utbudet mycket stort, eftersom det här bara är den andra marknaden som Indira hållit sedan hon kom hem från Indien. Den förra var ju i Valleviken tidigare denna månad. (Se mitt inlägg https://samzodiac.wordpress.com/2007/04/13/min-van-gardfarihandlaren/) Som vanligt kan man fynda bland vackra tyger, överkast, kläder, prydnadssaker och diverse produkter från Indien, Bali och Thailand.

~ av Sam Zodiac på april 28, 2007.

4 svar to “Indisk marknad igen!”

  1. Det där låter som en trevlig marknad, själv får jag hålla till godo med ”Indiska”..dit jag går ofta för att inhandla lite vackra föremål/Ha en bra helg Sam. Kramis!

  2. Lite för mycket färg och mönster i de flesta indiska tygerna för min smak. Jag kan tycka att det är vackert som attan men det är ändå inget som jag har hemma. Tråkig? Ja, kanske men smaken är som baken / delad.
    Jag är nog gråskalan personifierad, haha.

    Ha en skön kväll, kram

  3. Hehe..Gråskalan personifierad, minsann? Ja, men grått finns i fina nyanser också! Personligen dras jag till ljusa sådana.
    Ha detsamma, susanna! Kram!

  4. […] i helgen kan asienlystna individer i Eksta med omnejd åter besöka Indiras Indiska Höstmarknad på bygdegården i Eksta för att fynda bland hennes handplockade sortiment av […]

Kommentera

 
