Ekstastress

Hej, Bloggen! Förlåt min rekordlånga bloggfrånvaro! Det är lite svårt att tänka sig att någon kan stressa upp sig i den lilla, lantligt idylliska byn Eksta på Gotland, men tro mig; det går alldeles utmärkt! Förstår inte riktigt vad det är som har hänt, men plötsligt efterfrågas mitt sällskap och mina tjänster som astrolog och t o m amatörkalligraf mer än någonsin, folk droppar in på överraskande visiter och Mini, Midi och Maxis polare kommer och går i en strid ström. Som grädde på moset kommer Indiras Indiska marknad alla intressanta kunderna som frekventerar den. Tillvaron tycks just nu göra allt som står i dess makt för att förhindra mig från att blogga p g a tidsbrist, men jag känner en gnagande oro över att en eller flera av mina trogna läsare kan drabbas av illusions- eller bildgåteabstinens, så jag kastar i största hast iväg en Escherliknande illusion iaf! Inte heller hinner jag avlägga några visiter hos er just nu, sorry! (Och Gud vet hur länge sedan det var jag besvarade någon kommentar

tarogdsmiley.gif

Måste ila iväg till någon granne och försöka uppbringa mjölk, så att Bonus kan laga till carbonara. På snart återseende, hoppas jag.

stavba5.jpg

Kanske lika bra att der till med en bildgåta också, medan jag nu ändå är här! Ursäkta det lite morbida motivet!

scaryillusion.jpg

Håll nu tummarna för att jag lyckas uppbringa en mjölkliter hos grannen, är ni snälla! Jag återkommer när stressnivån sjunkit något. Kram!

~ av Sam Zodiac på april 29, 2007.

6 svar to “Ekstastress”

  1. Handlar det om hur många människor eller? Har inte räknat dem men det finns många;-))
    Hoppas kvällen blir mindre stressig.
    Kram!

  2. *ler*…inte kul att känna att man försakar, fast man har kul!! Ta det lugnt…alla klarar sig! Kram på dig!

  3. ska man räkna fötter och kroppar eller vad? Hoppas att du fick tag i mjölken! kramar Wendlish

  4. Jag har full förståelse för att tiden inte räcker till när det är jobb som ska utföras också. Det går först. Jag är ju också rätt så osynlig under veckorna.

    Lite sent för att räkna kroppar men jag tittar in i morgon bitti.
    Kram

  5. -Jag är inte säker på exakt hur det är tänkt med den här bilden; om det ens finns något exakt svar på frågan hur många kroppar dödskallen är uppbygd av. Men, som du själv påpekar; många är de!
    Nåja, en aning mindre, iaf! Men nog damp det ned ännu en överraskningsvisit, allt! Det var ett par, vars bekantskap jag gjorde för bara några dagar sedan, som återgäldade min visit. Killen i relationen är kock ombord på en båt i svenska handelsflottan. Kvinnan gav mig en liten glädjechock när det visade sig att hon var så pass avancerad inom astrologin, att hon memorerat sin egen karta! Hon visste precis var planeterna låg i horoskopet, vilket inte är helt vanligt.
    Kram, znogge!

    Tack, Rödull! *ler tillbaka* -känns bättre! 😀

    Ja, helt fantastiskt! Första försöket kröntes med omedelbar framgång! Grannen i huset nedanför dök in i köksregionerna och åtevände efter några sekunder med en grön mjölkliter i kardan. Tack för all support; Det hjälpte! 😀

    Tack för förståelsen, susanna! Kanske bäst att skippa bodycountingen alltogether? Jag tänkte lägga upp en lite roligare bild när jag skrivit klart det här.
    Kram!

  6. Jag tänkte väl det….det va en väldig massa rumpor o ben o kroppar…..Ha en bra Valborg.

Kommentera

 
