Dagens bildgåta ..(Count the black dots!)

blacdots.jpg

Minnet sviker något, men jag tror iaf inte att den här bilden har varit med tidigare. Annars är det här ju en gammal illusion-klassiker. Ganska snart inser man det lönlösa i att räkna de svarta prickarna i linjekorsningarna, därför att….ja, varför?!

.big_hug1.gif

Kram! så länge

~ av Sam Zodiac på april 30, 2007.

8 svar to “Dagens bildgåta ..(Count the black dots!)”

  1. För de ändrar färg och blir vita när man fokuserar på dem!
    Ha en trevlig Valborgsmässoafton!
    Kram

  2. Helt korrekt, znogge! 😀 Trodde nästan att du skulle vara först på plan med en kommentar, där! 😉
    Ha detsamma!
    Kram!

  3. Så hann jag inte svara…hmm..Ha en skön kväll! Kram på dig Sam!

  4. Tack för kramen via en söt nalle. Här är det en hemmakväll, hade ingen lust att gå ut mer idag och vill jag se eld kan jag bara titta ut genom fönstret. För tillfället är tre brasor synliga. Det räcker gott!!

    Hoppas att du har en trevlig Valborg.
    Kram

  5. VARFÖR HINNER ALLA SVARA FÖRE MIG ???? 😉 samma tanke men kul är det.. Ha de så gott.

  6. Aj, då, Rödull, så förargligt! Ja, znogge är reptilsnabb på svaren för det mesta! Nåja, jag hade en skön kväll, i Morfei armar, vill säga. Hade planerat göra mera i vaket tillstånd, men föll uttröttad i säng efter att ha hjälpt en komvuxstuderande kompis med analyser i samhällskunskap. Hon hade deadline idag, så vi fivk jobba hårt 😀
    Kram!

    Ja, som sagt, dagdrivaren…znogge är snabb 😉 Ha det fint!

  7. Menar du att du kom i säng före midnatt? I så fall är det en pigg och alert Sam som ser dagen gry.
    Jag hoppas du får en fin tisdag. Här kikar solen fram just nu, så du kan nog gissa var jag kommer att tillbringa åtminstone en stor del av dagen.

    Ute förstås.
    Kram

  8. I trädgårdstäppan, skulle jag tro! 😀 Ja, faktum är att även här i Eksta ser vi ut att gå en fin dag till mötes. Solen är varm och fortfarande i stigande. Himlen är blå och molnfri.
    Ha en bra stund med örterna och deras devor! 😉
    Kram!

Kommentera

 
