Dagens AstroKalender

cosmocal.jpg

Jag prenumererar på en engelsspråkig Daglig, Kosmisk Kalender, från astrology.com. Bekvämt, ifall man skulle råka missa en planetparallell nån gång 😉 Det som står i kalendern gäller inte bara mig, utan är allmänt astrologiskt stoff. Vad man bör tänka på, kanske, är att tiderna är angivna i PDT (vilket jag tippar står för Pacific Daylight Time) och alltså gäller på USA:s västkust, vid Stilla Havet nå’nstans. Därför kan det vara idé att räkna om till vår tid istället. 😉 Vad en ”Lunar void” är, kan det också vara mening att gå in på. När Månen just gjort sin sista aspekt till en annan planet, och just står i begrepp att gå in i ett nytt tecken, börjar den här perioden. Amerikanska astrologer tycks ta mycket allvarligt på det här med Moon void-of-course-fenomenet, som det också kallas. Man ska inte påbörja nya projekt, inte köpa bil osv osv när Månen befinner sig i det här skedet, sägs det. 😀 Copyrighten till det här ovan skrivna, innehas av Mark Lerner, så det är väl lika bra att jag länkar till hans sida här

~ av Sam Zodiac på maj 1, 2007.

2 svar to “Dagens AstroKalender”

  1. Knack ..knack..är det någon här?
    Jag vill bara överlämna en 1:maj kram och hoppas du haft det trevligt i helgen. Jag ser att du varit stressad, men det brukar ju vara ok under en period om man samtidigt har trevligt..vilket jag hoppas det var för dig. kramis!

  2. Jodå, stig in, bara! 😀 Kramar mottages tacksamt och returneras prompt 🙂
    Jo, för all del; nog var det trevligt, alltid! Men Maxi sörjer att det inte blev något bloggat för hans del, förstås! 😦 Enda smolken i Valborgsbägaren. Kramis, på dig!

Kommentera

 
