Dagens illusion

greentones.jpg
Skulle ni tro mig om jag berättade att den gröna färgen har exakt samma färgvärde över hela bilden? Vad tror ni det är som gör att vi uppfattar det nedre som mörkare grönt?

~ av Sam Zodiac på maj 1, 2007.

6 svar to “Dagens illusion”

  1. Jo då – jag tror på dig! Du brukar ju ha rätt 🙂 Det är så klart allt det svarta i nedre delen av bilden som lurar ögat (eller det sandfärgade i övre delen). Hoppas att du kan landa och återhämta dig efter allt stressande! Ha det gott – kram! 🙂

  2. Ja, visst måste det väl vara så, Prudie? Jodå, nog har jag landat, alltid! 😀 Jag föll i sömn tidigare än planerat igår natt. Även här blev brasan inställd, liksom hos berben. Här blåste det visst lite för mycket. Men nu finns det inte så mycket att stressa över. Bonus och jag ska gå ner till hembygdsgården och hjälpa Indira packa ihop senare. Mini, Midi och Maxi har återbördats till Burgsvik, så lugnet har åter lägrat sig över Enebacken 😀 Kram!

  3. *ler*…som vanligt sent ute!..skulle sagt det också..att det svarta lurar ögat, men det kan jag ju inte nu…hmm..
    Nu ska jag snart stänga ner här…nedrans svårt..jag ska ju städa, men koncentrationen ligger på ett annat plan..konstigt*ler*! Ha en jättebra dag i dag! Kram på dig!

  4. Ja, jag litar helt och fullt på dig i detta fall;-) Anledningen är att kringliggande färger lurar ögat.
    Ha en bra 1:a maj!
    Kram

  5. Jaha, allt är redan sagt men då slapp jag ju tänka……. Jag har tagit en paus i räfsandet då ryggen inte gillar det jag håller på med. Men snart är det färdigrastat och jag ska kämpa på ett par timmar till hade jag tänkt.
    Ha en trevlig fortsättning på dagen, kram!

  6. Bättre sent än aldrig, Rödull! 😉
    Jag kom att tänka på att sådär är det ju i skvallervärlden också! Om man svartmålar en person tillräckligt mycket, så blir allt och alla som har med den personen att göra, också utsatta för nedsvärtningen, s a s. Lite långsökt, kanske…men du fattar vad jag menar, eller hur?
    Kram! 😀

    He-he…Detsamma, znogge!
    Kram

    Plåga inte ihjäl den stackars ryggen nu, susanna! Låt den få en välbehövlig paus då och då! 😀
    Du också; kram!

Kommentera

 
