Tvätta chakran

chakras.jpeg

Människor som, i likhet med Märtagreta här på bloggen, kan se auran hos andra personer, kan i regel också se hur det är ställt med energinivån i våra sju största kraftcentra i den eteriska dubbelkroppen. Jag har hört sägas att om man kommer in från en stressig dag på stan, där man trängts med folk i tunnelbanan etc, så kan den auraseende uppfatta hur stora sjok av ”smuts”, d v s stress, ”fastnat” på ens aura. Inget går då upp mot ett långt, renande bad, när det gäller att få bort dessa obehagliga rester från den nyligen upplevda konfrontationen med stressade medmänniskor! Efter badet lyser auran med en otrolig klarhet, sägs det. Inte för att jag frotterat mig med stressade personer på sistone, precis, men jag känner att det ändå skulle sitta fint med ett härligt…

bathsmiley.gif …så här på morgonkvisten! Så hej på ett tag och ha en bra lördag, gott folk! Kram på er!

~ av Sam Zodiac på maj 5, 2007.

12 svar to “Tvätta chakran”

  1. Räcker det med att duscha för vi har inte något badkar längre?!
    Ha en bra dag
    Kram

  2. Den frågan får jag ganska ofta i dessa dagar, eftersom alltfler rationaliserar bort badkaret av utrymmes- eller t o m ”hygieniska skäl”. Ja, jag önskar verkligen att jag på ett nöjsamt sätt kunde besvara den frågan, men det kan jag dessvärre inte; bara spekulera. Eftersom vattnet ju tränger in genom porerna på ett annat sätt vid bad, så förmodar jag att bad är bäst, men att det i värsta fall kan duga med dusch. 😀
    Men låt oss höra med Märtagreta om saken, vetja! Hon borde ju veta! Ha en superbra dag!
    Kram, znogge!

  3. Jag menar, om kompetensen finns i huset, så varför söka svaret utanför? 😀

  4. Hmm…jag undrar också..eftersom jag också bara har dusch! Man kan ju ha fötterna i balja..men resten då?!*skrattar*..Ha en bra kväll Sam! Kram på dig!

  5. Vi får se! Jag har mejlat Märtagreta och bett om assistans i denna svårlösta fråga. Min förhoppning är att hon hör av sig vad det lider. Du är underbar, Rödull! Kram på dej och ha en riktigt bra weekend!

  6. Hej på er! ”kompetensen i huset” var det, ja, jag skulle säga ta en dusch, det tipsar jag ofta mina klienter. Rinnande vatten renar mest effektivt skulle jag påstå, men visst funkar bad, om man duschar sen, annars ligger man ju liksom bara och flyter i de gamla energierna.
    Jag försöker tvätta händerna till exempel när jag haft en kund, innan nästa, inte för att jag är smutsig, utan för att ”skölja bort” energierna från tidigare intryck så jag är ren inför nästa. Ibland kan jag jobba några timmar, med flera jobb, och sen plötsligt känna ett enormt behov av att skölja bort ”skiten”från händerna. Det där med ”tränga in genom porerna” Sam, nja, energier är ju inte direkt fast form, därför kan du spola bort blockeringar från till ex livmodern, med vatten, rinnande, när du tänker att du tvättar dig, samtidigt som du faktistk tvagar dig, så blir effekten att du även rensar innifrån. Det är lika viktigt att ”tänka” sig ren som att faktiskt låta vattnet spola din kropp. Förstår ni?
    kram

  7. Visst förstår vi!! Jättetack för expertinlägget, Märtagreta! Det där var ju riktigt goda nyheter! Alltså behöver man inte alls ligga och skvalpa i ett bad, utan det räcker utmärkt väl med att ta en dusch? Bad går också bra, men då gäller det att duscha av sig efteråt, så att inte den gamla skiten sitter kvar. Det är väl rätt uppfattat? 😀
    Tack för hjälpen och
    Kram!

  8. Faktum är att jag inte alls blir förvånad över Märtagretas svar. Det finns ett gammalt ordspråk som säger ”Den som rullar sig i gammal skit blir aldrig ren”. Kan tänka mig att ett badvatten inte är optimalt. Rinnande vatten är och förblir min melodi!
    Kram!

  9. Ja, efter ett varmt, skönt bad, ja!
    Kram!

  10. Ahh*ler*…då kan jag duscha då, det var goda nyheter! Tänk vad bra det är att blogga…Godnatt och sov så gott Sam! Kram på dig!

  11. Visst! Blogga är bästa sättet att hålla sig informerad!:D
    Go’natt och sweet dreams, själv, Rödull!
    Kram!

  12. 465094319d

    465094319d

Kommentera

 
