Dagens illusion

mainimage.jpg
Kommer dessa kugghjul någonsin att stanna, tro? Stundtals kan man få stora delar av bilden att stå still, men det förefaller alltid som om det är något i utkanten av synfältet som ”kryper” så smått.
(Jag föreslår att ni dubbelklickar på bilden för att öka storleken på illusionen)

~ av Sam Zodiac på maj 7, 2007.

3 svar to “Dagens illusion”

  1. Sorry Sam. I mitt huvud står det stilla. Det kanske är där felet ligger (alltså i huvudet)…

  2. Och du har förstorat bilden? Hmmm…nja, jag har inte fått det intrycket av dig; att det skulle stå stilla i skallen, alltså! 😉 Men det är uppenbarligen så att det här med optiska illusioner absolut inte funkar lika för varje individ. Så pass mycket har jag insett efter att ha mottagit många olika kommentarer 😀
    Ha det, Leo!

  3. Snurrigt var det ja! Alltid någon liten kugge som rörde på sig, oavsett mitt sätt att se på saken…….

Kommentera

 
