Röda & granna…

redbush.jpg
Ja, frågan är fri, som vanligt i sådana här sammanhang…vad kan detta vara? 

~ av Sam Zodiac på maj 7, 2007.

9 svar to “Röda & granna…”

  1. Den här var en spännande utmaning. Blommorna har en viss likhet med prakttry men det är fel. Det ser jag på bladen. Nu har jag något att grunna på idag, jag återkommer när tiden inte är lika tajt.
    Ha en bra dag, kram!

  2. Ja du Sam! Mina kunskaper när det kommer till bilden är så gott som obefintliga! Däremot så om du lägger ut lite spåravtryck eller djurspillning så är jag med i matchen! :0)
    God Morgon och kram!

  3. Prakttry ligger alltså i närheten? Ska bli spännande att se var det här slutar! Nu har för övrigt ert fördömda regn kommit hit!, hela vägen från Norrland, tror jag 😉
    Ha en bra dag själv! Kram!

    Jaha, du; du är som jag, därvidlag! Vadå; är du en hejare i jaktsammanhang, menar du? Eller åtminstone när det gäller att avgöra vilket djur som har varit i farten?

  4. Hejare o hejare, jag tog jägarexamen för en herrans massa år sedan! Men insåg ganska snart att skjuta ett djur det klarade jag inte av, däremot så har jag hyfsad koll på vilka djur som varit i farten ja!

  5. Det gläder mig att du har en så human inställning, Wendla. Jag skulle heller inte kunna förmå mig till att dräpa något djur, åtminstone inte för nöjes eller snöd vinnings skull. Möjligen om jag befann mig en en situation där jakt var enda möjligheten till överlevnad.

  6. Jag bor i norrland och jag har haft sol hela dagen! Ha det

  7. Rosenribs tror jag. Nån form av ribes i af. Luktar kattpiss:

  8. Jag ger upp denna, förmodligen ser du rätt svar här ovanför.
    Kram

  9. Javisst, berben, jag säger ju det; eländet har dragit hit ner istället! 😀 Men det klarnade upp rätt snart. Ha det!

    Ronenribs, säger du. OK, då! Ibland är jag glad över mitt usla luktsinne! 😀

    Ja, jag förmodar det.
    Kram!

Kommentera

 
