Taggad, var det, ja…

Jag har blivit taggad av ordalaget. ordalaget.gif Regler följer här:

REGLER:
Varje spelare börjar med att skriva sex underliga/egendomliga saker om sig själv.
Bloggare som blir “tagna” ska skriva sex saker om sig själv i sin blogg och samtidigt ange reglerna för spelet. Till slut väljer bloggaren sex nya bloggare och gör en lista av deras namn…
Efter att det är gjort skriver han/hon en kommentar i deras blogg för att låta dem veta att de har blivit tagna och att de ska läsa ens egen blogg för mer information…

1. Min mamma kom hit till Sverige med en av Folke Bernadottes Vita Bussar, direkt från ett koncentrationsläger. Jag har en massa släktingar i USA och Israel som jag aldrig har träffat.

2. Min pappa föddes (liksom jag) i Falun, närmare bestämt i kåken bredvid Melkers Korvfabrik i Hälsingberg. Melkers tillverkade originalfalukorven.

3. Mina avgångsbetyg från Vasaskolans gymnasium i Hedemora var urusla. Delvis p g a skoltrötthet, delvis p g a min allmänt rebelliska läggning. Icke desto mindre fick jag våren 1976 tillträde till Journalisthögskolan i Stockholm. På den tiden gick de efter lämplighet, inte betyg.

4. Min morfar köpte falska papper (legitimationshandlingar) och tog sig från Ukraina över gränsen till Polen, förklädd till kvinna (Det rebelliska har väl gått i arv från honom. Han var bolsjeviksympatisör och jagad av tsarens polis)

5. Jag har en förstadagsutgåva av det första amerikanska frimärket som gavs ut med en privatperson; Elvis Presley

6. Jag hade sex med min första kvinna samtidigt som människan satte sin fot på månen för första gången, alltså i juli 1969. (Sen sexdebut, kanske, men rolig symbolik tycker jag. Kvinnor symboliseras nämligen av Månen inom astrologin)

Jag utmanar härmed: Maxi, lotta-potta, opassande, sudret, Ultra-Wille, Magnus Berg (Dagens kränkning)

~ av Sam Zodiac på maj 8, 2007.

8 svar to “Taggad, var det, ja…”

  1. Lite trevligt att bli utvald – men måste tyvärr erkänna att jag är usel på att leka såna här lekar, och kommer inte att ”tagga” vidare… 😦 Himla spännande detaljer om ditt liv, måste jag säga! 🙂

  2. Ja, det var när Niel Armstrong satte ner sin vänstra fot och sade något i stil med att ”det är ett litet steg för människan men ett stort för mänskligheten”! Samma sak för din del den där dagen;-))
    Ha en bra tisdag!

  3. Här kommer jag insvepandes och passar på att ge dig en tisdagskram samtidigt som jag läser din ”tagg”, det var verkligen spännande läsning! Jag måste säga att din morfar var en riktigt karlakarl (trots maskeringen)..där har vi lite gemensamt dessutom, min farfar och pappas morbror var partisaner i Lettland under 2:a Världskriget och jagades av både tyskar och ryssar…det påstås att även jag har ärvt detta ”upproriska och rebelliska temperament”..hihi/kram på dej!

  4. Ja, znogge, det antar jag att man kan säga! Kul kommentar; du har huvudet på skaft, tror jag! 😀
    Kram!

    Tisdagskramen får du i retur (med ränta) och kul att du uppskattade läsningen, ordalaget! Jaså, även du bÄr på ett ”rebelliskt arv”? Välkommen till gänget, får jag väl säga, då! 😀
    Kram, ordalaget!

  5. *skrattar*..”taggningen” fortsätter…undrar om det är någon som INTE blivit ”taggad” nu! Ha en bra kväll nu Sam! (intressant läsning) Kram på dig!

  6. Ha en bra kväll själv. Rödull! Kul att du fann läsningen intressant! Har inte haft så stor chans att kolla runt idag, men ska gottgöra det imorgon!
    Kram!

  7. Sen sexdebut! Den skadan har du väl tagit igen med råge? Ha det!

  8. Hehe….Du anar inte hur rätt du har, berben;) Fast jag är tacksam mot livet som har skonat mig från diverse obehagligheter som veneriska sjukdomar och dylikt elände. 😀

Kommentera

 
