Saknad

simonjam.jpg

Jag börjar bli lite orolig för Simon! Har inte sett till honom på 14 dagar, typ. Vid senaste årsmötet i vår bostadsrättsförening tog vi beslut om att alla bonsar (hankatter) på området skulle vara kastrerade. Bortsett från att jag kanske identifierar mig lite med bonsarna och därigenom tycker att kastraktion är en  onaturlig och obehaglig företeelse, så vore det kanske på tiden att även Simon sällade sig till de snöptas skara. Visserligen har jag aldrig haft några problem med att han skvätter illaluktande revirvätska lite varstans (skälet till beslutet på stämman), men det skulle vara lite lugnare om han inte försvann på det här viset. Kastrerade katter sägs ju bli lugnare och mer harmoniska.

~ av Sam Zodiac på maj 13, 2007.

7 svar to “Saknad”

  1. Stackars lilla Simon. Hoppas ingen har skjutit honom. Näe han kommer nog snart.

  2. Hoppas det! Han har gott käk som väntar.;)

  3. Katt på vift är jobbigt kattens familj….Hoppas att han kommer tillrätta!

  4. Åhh…14 dagar!!! Jag har letat katt så många gånger att jag tappat räkningen! Jo, det är nog sant att de blir lite lugnare…åtminstone har miona katter blivit det! Hoppas att han kommer snart! Kram på dig!

  5. Inte kul när ens katter är borta länge, syrran hade en som kom tillbaka efter 2år 🙂 Ha det gott, Kram :))

  6. Jag har också lite svårt för det där med att kastrera djur. Det har varit på tapeten med Herr Hund men det har stannat på tapeten;-) Ska vi ha en tik får jag kanske tänka om…
    Hoppas verkligen er katt kommer tillbaka. Jag höll på att ställa in en resa när vår Frida var på rymmen. Som väl var kom hon hem precis när vi skulle åka!

  7. Uhum, Prudie. So do I!

    Dom har det, va? Ja, jag har inte sådär otroligt dåligt samvete; han har ju haft sitt roliga i flera års tid! 😉 Kram, Rödull!

    Två bast! Det var inte illa! Kul att han återvände, iaf!
    Detsamma, wimmen! Kram!

    Hehe…jaså, det stannade på tapeten? Bra uttryck! *memorerar*
    Schysst tajming av Frida! 😀

Kommentera

 
