Blue Moon 2

bluemoon_icstars_big.jpg

Tro det eller ej, men det visar sig vid mina vidare efterforskningar att vi snart är inne i en Blue Moon-månad! Närmare bestämt den nästa; juni, alltså!

Jag hade inte en aning om att den månad vi strax går in i, juni 2007, innehåller en Blue Moon. (Det var susannas fråga som fick mig att titta närmare på hur ofta fenomenet brukar ske.) Första fullmånen inträffar den 1 juni och den andra sker den 30 juni! (För dem som bor så till på jordklotet, att månadsskiftet kommer att inträffa före fullmånen, är dock maj istället en Blue Moon-månad. För deras del är det fullmåne den 2:a respektive den 31 maj, så de är redan där) Eftersom jag inte tror speciellt mycket på tillfälligheter, måste jag dra slutsatsen att jag ligger inne med en väldigt stark intuition! Hur skulle jag annars ha vetat att en Blue Moon var nära förestående? Tyvärr är jag inte riktigt medveten om att jag besitter denna gåva, men jag misstänker att jag under stora delar av mitt liv låtit mig styras av intuitionen utan att vara på det klara med att det var det som hände! Lämpligt nog, så står ju Månen också för just intuition, känsla och mottaglighet i horoskopet! Nedan har jag infogat en tabell som visar hur frekvent Blue Moon-fenomenet är. Den är emellertid upprättad för amerikanska förhållanden, så deras Blue Moon-månad är den innevarande; maj. För den som vill ha mera info, är det bara att klicka på bilden överst, så kommer ni till Blue Moon-sidan jag hittade tidigare idag.

bluemoons.jpg

~ av Sam Zodiac på maj 16, 2007.

4 svar to “Blue Moon 2”

  1. Intressant det där med Blue-moon, hade jag ingen aning om. Önskar även dej en härlig dag!
    Och du, tack för flitigt kommenterande i min blogg, känner mig rätt bortskämd med det eftersom jag är så dålig på det själv just nu. Men det är väl för att det är fullt med bäbis i huvet antar jag. *s*
    Kram

  2. Ja, visst är det kul att lära sig nya saker? Tack! 😀
    Klart att det är! Och det tror jag att alla vi på bloggen har förståelse för, cellenrebellen!
    Kram!

  3. Trodde nästa fullmåne var den 1 juni

  4. Ja, f-n vad dum jag är! Det är ju vi som är ”dom andra”! Jag översatte naturligtvis en amerikansk text, min åsna! Thanks a lot! Får redigera, där!!
    Uppdaterat nu! Tack igen, Agapanthus!

Kommentera

 
