Dagens illusion (17 maj -07)

parrot.gif

  • Stirra intensivt på den röda papegojans öga och räkna långsamt till 20! (Jag körde med c:a 20-30 cm avstånd och det fungerade) Gå därefter med blicken till fågelburen och fixera på ett vitt område där. Vad händer?
  • Gör samma sak med den gröna kardinalfågeln! Vad ser du nu?

En vetenskaplig förklaring till det här fenomenet kommer snart i en kommentar här inunder.

~ av Sam Zodiac på maj 17, 2007.

6 svar to “Dagens illusion (17 maj -07)”

  1. Va läskigt! dom bytte färg…….ha va kul…..

  2. Hmmm…..ingenting! ?

  3. Hehe…tyckte jag med! Att det var kul, alltså, men inte så värst läskigt!;)

    Ingenting? You ought to have your eyes examined, Agapanthus! 😉 Nej, men allvarligt talat; det här har vi ju sett förr på bloggen. På vissa funkar en del illusioner, på andra inte. Det tycks vara väldigt individuellt. Men visst är det som Dagdrivaren säger! Dom byter färg; nästan iaf, men inte riktigt. Det är lite olika färgnyanser i förhållande till originalfåglarna.

  4. Jag såg också att de bytte färg..*ler*…lika bra att jag säger det, annars får jag rekomendationerna att få mina ögon undersökta*skrattar* Ha en jättebra kväll/natt Sam! Kram på dig!(Jag hör av mig)

  5. Men egentligen Sam Zodiac, jag fick lära mig när jag var liten….så här sa man: Vore du mycket vis o klok så satt du väl inte där som en tok 😉 Så känns det ibland med dessa illusioner *L*

  6. Den röda fågeln blev blågrön!

Kommentera

 
