Tuffa astrologiska puckar!

astro.gif
Jag har sedan många år använt mig av den förträffliga portalen astro.com. En schweizisk sida som i original kallar sig Astrodienst och som verkligen är tjänstvillig, som namnet ju antyder. Nu har de sedan en tid tillbaka erbjudit sina medlemmar att deltaga i ett astrologiskt forum, där vi som är ”into astrology” kan snacka av oss och utbyta tips o s v. Men där finns också möjligheter för folk att fråga ”proffsen” vad man kan utläsa ur ens horoskop. Alldeles nyligen kom forumet även på engelska, vilket ju underlättar. 😀 Tidigare var det bara tyska som gällde. Jag gick in där idag och kollade lite. Det jag fick se, gjorde att jag höll på att smälla av! En kille hade frågat om någon ville titta på hans horoskop och berätta utifrån det hurudan han var som person. Och det fick han sannerligen veta! Jaha, ja…tydligen blev snubben ifråga ursinnig över svaret, för han har uppenbarligen raderat det! Shit! Jag som tänkte kopiera det och lägga ut det här! Nåja, ni får tro mig när jag säger att det var Idol-klass på det svaret! Han fick sannerligen sina fiskar varma:D Så om ni har tänkt lägga ut era födelsedata på den här sajten för professionell analys, så bör ni ha rent mjöl i påsen, s a s! 😀 Men i sanningens namn så finns det många snälla svar här också! So go for it, vetja! OK, nu har Jeremy, som den här killen kallar sig, tydligen fått in två svar som han inte var fullt lika missnöjd med;) Jag lägger ut dem, så att ni får en uppfattning om hur lite mera ”normala” svar kan se ut. (Har egentligen inte alls tid med det här! Ska snart åka, men är mann bloggtorsk, så är man! 😀

replies.gif

Första steget bör emellertid vara att bekanta dig med sajten. Jag rekommenderar att du spanar in de vanligaste frågorna först, för att sedan gå vidare. Det kan också vara så, att du måste registrera dig för att få ditt horoskop tolkat, men även det är helt kostnadsfritt! Så om du är bekväm med engelska språket, så kan du få stort utbyte av astro.com. Om inte annat kan du ju ställa ditt egna (och fem andras) horoskop utan att behöva registrera dig. Sedan kan du i lugn och ro klicka dig runt på de interaktiva tjänsterna för att få information om hur du ska tolka horoskopet, vad symbolerna betyder etc etc. Så här kan ett horoskop se ut:

sam_zodiac.gif

~ av Sam Zodiac på maj 17, 2007.

Kommentera

 
