Dagens bildgåta

pelvis2.jpg

Jaha, vad kan det här tänkas vara, då? Vill ni ha en ledtråd, det handlar om en världskänd artist som tyvärr har lämnat oss. Det bilden föreställer, rimmar på hans förnamn, åtminstone på engelska. Vad heter artisten? Svaret finns förstås i länken nedan. Också länkens namn utgör en extra ledtråd. Den här är lite svår, så lycka till! svaret.

jailhouse1.jpg


~ av Sam Zodiac på maj 20, 2007.

12 svar to “Dagens bildgåta”

  1. Den är ju busenkel, Sam. Det är ju Elvis. Jag behövde inte ens läsa dina ledtrådar. 🙂

  2. Säger detsamma…Elvis…en riktig goding på sin tid!
    Förresten Sammy boy…jag har lärt mig lägga in bilder på ”datan”..ha ha/kram!

  3. ja, jag håller med, enkelt.

  4. OK, dä, smart guys, men här kommer följdfrågan; vilket var hans smeknamn, där rimmet på hans förnamn ingår?
    Grattis till det stora framsteget, ordalaget! Då kommer du förmodligen att spendera ännu mer tid framför ”datan”, eller hur? 😉 Kram!

  5. Mmm, insåg direkt vem det handlade om! Just nu finns han på äldsta frökens påslakan;-))
    Ha en fin söndag!

  6. Pelvis! Har jag vunnit nu? Vad får jag?

  7. smeknamnet kunde inte jag..*skäms*..men jodå..nu kommer jag att sitta och lägga in bilder och fibbla med ”datan” hela dagarna/kram!

  8. Att ramla in så här i kvällningen innebär att alla svar är givna…….
    Jag får önska dig en trevlig kväll i stället, kram!

  9. Elvis Pelvis har jag hört. Sen vet jag inte mer. Är inte så bevandrad. Men god natt i alla fall. Kram!

  10. halloj, jag förstod också att det var Elvis 🙂
    Kram Sam och ha en fin tisdag 🙂

  11. Hoppas att du har kommit fram! ha det så himla bra nu! Kram på dej!

  12. Elvis Pelvis förstås!!

Kommentera

 
