Jungle Sam II

junglecat.jpgHej, bloggen!

Jag är förtvivlat ledsen över att jag inte hört av mig på länge, men här har varit fullt upp; jag lovar! I natt drömde jag t o m att jag lade in bloggposter, stora och små om vartannat! 😀 Måste ha varit mitt dåliga samvete som gjorde sig gällande, eller hur? Nåväl, nu har jag i alla fall lyckats kämpa mig till lite tid vid den enda bärbara som fortfarande är hel i huset;) Det finns visserligen en stationär inne i Dominics rum, men den är konstant upptagen, verkar det som:) Jag ska inte skylla på mina värdars digitala livsstil alltför mycket här; det är faktiskt även delvis mitt eget fel att inget blivit skrivet på så länge, hehe…. Jag har ägnat mig åt att lära känna mina två barnbarn också, så det kan väl anses vara giltig frånvaro, eller…? Även Dominic, som är jämnårig med Maxi, är det faktiskt första gången jag träffar. Vi fann varann ganska omgående. Lite värre var det kanske med Saga, men även där tror jag nog att goda relationer upprättats vid det här laget.

Javisst, ja! Själva bildgåtan höll jag på att glömma! Jag såg att någon uttalat sig om gles djungel med anledning av förrförra posten; jag tror bestämt att det var znogge. Så därför har jag sett till att den här djungelbilden visar upp tätare grönska;) Frågan är förstås: -Var döljer sig DjungelSam?

Dessutom; lillabla; Ja, helt rätt, du vann! Vad du får? Tja…vad sägs om ett årshoroskop, utlagt här på bloggen till allmän beskådan? Så får du rapportera om ett år fr o m nu, så vi får se hur mycket som stämde,OK?

~ av Sam Zodiac på maj 24, 2007.

6 svar to “Jungle Sam II”

  1. Jag ser nog att du står och prasslar där i lövverket…ha det så bra!/kram!

  2. Utlagt till allmänn beskådan? Hö-hö-hö. Du lille lurifax. Det vete tusan om jag vill… skylta med privatlivet sådär… jag har kanske för mycket skorpioninfluenser i mig…? 😀

  3. Jaha*skrattar*..och där står du och försöker se osynlig ut! Hoppas att du har trevligt med barnbarnen..kram på dig Sam!

  4. Nu börjar det likna något även om jag ser dig i bladverket! Ha det så trevligt med barnbarnen!

  5. En bortavaro från bloggen till förmån för barnbarnen går inte att säga emot. Klart du ska passa på att umgås med dem. De växer fort och det gäller att ta tillvara tiden.
    Ha det så bra med barn, växter och barnbarn.
    Kram

  6. OK, ordalaget, jag förstår att din skarpa blick upptäckte mig på bråkdelen av en sekund, men visst var det ändå en bra bild som svärsonen tog? Som jag sa till honom när vi återvänt efter vår inköpsexpedition till kalaset; -Inte så svårt för mig att gilla dej, eftersom du i stort sett är en kopia av mig själv! Och det är han faktiskt! Såväl till kroppsbyggnaden som till karaktären! Och det säger föstås en del om hans frus faderskomplex;) Inte undra på; första gången vi hade egentlig kontakt var på hennes 18-årsdag, ungefär!
    Jaja, lillabla….vi får väl ta det mera privat, då! Men då kan jag ju inte glänsa med mina astrologiska insatser lika mycket, förstås! 😦 Skit samma! Kontakta migpå mailen när du vet din exakta födelsetid, så fixar vi det, OK?
    Ja, rödull, det har jag faktiskt! Kram på dig!
    Ja, znogge, lite bättre var det väl, ändå? Kram! Hur går det med Herr Hund, förresten? Återhämtat sig efter Lagottons attack, eller…?
    Tackar, susanna! Det går riktigt bra, det här! Skithäftigt att möta Dominic efter alla dessa år! Vi kom överens efter c:a två sekunder! 😀
    Kram!

Kommentera

 
